Hemen Ara Biz Sizi Arayalım
Blog - İzmir Reklam Ajansı, İzmir Büyüme Ajansı, Sosyal Medya Ajansı, Dijital Pazarlama, Eticaret
Ceren Mumcu 04-11-2021 12:38 (3 yıl önce)

Ürün Yaşam Eğrisi

Inbound ya da Outbound: Hangi Pazarlama Stratejisi Sizin İçin En İyisidir?

Pazarlama trendlerini sıkça takip ediyorsanız ne kadar hızlı geliştiğini ve her gün yeni perspektiflere kapılar açıldığını görmüşsünüzdür. Inbound ve outbound pazarlama kavramlarını daha önce de birçok kez duymuşsunuzdur. Geleneksel ve yeni medyanın dinamiklerini tüm derinliklerine kadar taşıyan bu iki vazgeçilmez kavramları bugün birlikte inceleyelim.

 

Markaların bugün ayakta kalmalarını sağlayan ve onları marka yapan şeyler pazarlama stratejilerini geliştimeye verdikleri özenle ölçümleyebiliriz. Pazarlama, markanızın gelişimine en büyük katkıyı sağlayan öğelerden biridir ancak tek başına yeterli değildir. Markanızın ve ürün/hizmetlerinizin yaşam eğrisine göre pazarlama stratejileriniz sıkça gelişmekte ve değişen dünyaya adapte olmalıdır. Bu gelişimi takip edebilmek için tek bir stratejiye körü körüne bağlı kalmak markanızı ne yazık ki çok da ileriye götürmeyecektir. Rekabet şartlarının sürekli değiştiği ve gelişerek arttığı bu dönemde birçok farklı stratejiyi entegre bir şekilde uygulayabilmek esastır.

 

İşte tam da burada en iyi pazarlama çözümünü bulmak da oldukça büyük bir başarıdır.  Sizin lehinize bir iyilik bulmaları için alıcı davranışlarını etkilemeniz gerekecek, bu aynı zamanda hedef pazarınızda en iyi yankı uyandıran çözümü bulmak anlamına gelmektedir. Bunu yapmak için, deneyimli bir pazarlama ajansına danışmanız veya kendi başınıza kapsamlı araştırmalar yapmanız gerekecektir.

 

Inbound ve outbound pazarlama, pazarlama mitolojisindeki en büyük tartışmalardan biridir. Basitçe söylemek gerekirse, biri size hedef kitlenize ulaşmanızı söylerken, diğeri işinizi onların size gelmesini sağlayacak şekilde kurmanızı söyler.

 

 

Inbound Pazarlama Nedir?

Hedef müşterilerinizi keşif yoluyla işletmenize çekmeyi içerir. Çekmeli pazarlama olarak da bilinen inbound, çevrimiçi mülklerinizi oluşturmaya ve ideal kitlenizi çekmek için ücretsiz bilgiler gibi kaynaklar sunmaya odaklanır.

 

Inbound metodolojiyi tanımlamanın daha kısa ve yolu, dijital kanalları kullanarak bir işletmeyi tanıtmanın müdahaleci olmayan bir yolu olmasıdır. Hatta bazıları bunun pasif bir pazarlama biçimi olduğunu söyleyecek kadar ileri gidebilir. Bunun en iyi örneklerinden biri, alıcı sorularını yanıtlamaktır.

 

Alıcıların sahip olabileceği soruları yanıtladığınızda, sorularının yanıtlarını ararken içeriğiniz aracılığıyla işletmenizi keşfedeceklerdir. Bu, arama motoru optimizasyonu (SEO), içerik pazarlaması, tıklama başına ödeme (PPC), sosyal medya pazarlaması ve e-posta pazarlama hizmetleri aracılığıyla sağlanabilir.

 

Peki inbound pazarlamayı bu kadar etkili kılan nedir?

 

1. İki yönlü iletişim için bir kanal açar. Sorunları çözmek, otorite oluşturmaya yardımcı olur, ilişkiler kurar ve marka bilincini yayar.

2. Kurulum ve uygulama maliyeti çok daha düşüktür. Olası satış başına maliyet, giden aramadan yüzde 62 daha düşük.

3. Hep zamanında yayınlanarak içeriğiniz kitlenizin ihtiyaç duyduğu anda görünmesini sağlar.

 

Inbound pazarlama, toplumun her alanında internetin yoğun etkisi nedeniyle işletmenizi çevrimiçi olarak tanıtmanın belki de en güçlü yollarından biridir. Stratejilerinizi potansiyel alıcıların ihtiyaçları ve ilgi alanlarıyla uyumlu hale getirdiğinizde, bunlar doğal olarak işinize doğru yöneleceklerdir. İnbound pazarlama kampanyalarının gücü de burada yatıyor.

 

Outbound Pazarlama Nedir?

Outbound, bir pazarlamacı veya işletme sahibinin marka mesajını veya değer önerisini paylaşmak için izleyiciyi aradığı daha aktif bir pazarlama biçimidir. Tüketicilere bir mesaj "iletmeyi" içerdiği için aynı zamanda “push” pazarlama olarak da bilinir.

 

Inbound, keşfe daha çok odaklanırken, outbound mesajı alıcının satın alma döngüsünün neresinde olursa olsun iletir. Bir yanıt, potansiyel müşteri veya satış olasılığını artırmak için mesajın kendisini geniş bir izleyici kitlesine yayınlamaya odaklanır.

 

Inbound’un aksine, outbound bir markayı tanıtmak için geleneksel yöntemler veya medyayı kullanır. Outbound pazarlamada kullanılan yöntemlerden bazıları şunlardır:

 

• Basılı ve TV reklamları

• Bir etkinliğe sponsor olmak

• E-posta listeleri satın alma

• Habersiz arama veya e-posta gönderme

• Reklam panolarının kullanımı

• El ilanları, posterler ve flamalar

• Bir ticaret fuarında bir standa sponsor olmak

 

Outbound pazarlama onlarca yıldır var. Geleneksel yöntemler doğası gereği yıkıcı olsa da, işletmenizi tanıtmada yine de etkili olmaya devam eder. İşletme sahipleri ve pazarlamacılar outbound'u seçmesinin nedeni:

 

1. Daha hızlı yatırım getirisi (ROI) elde ederler. Potansiyel müşteri edinimi daha hızlıdır çünkü bağlantı kurmak daha kolaydır.

2. Kampanya sonuçlarının ölçülmesi daha kolaydır. Her giden pazarlama stratejisi, kampanyalarınızın kalitesi hakkında bilmeniz gereken her şeyi size veren kendi ölçüm kümesiyle birlikte gelir.

3. Herhangi bir giden pazarlama stratejisini kişiselleştirmek daha kolaydır. Kampanya analitiği, hedef kitlelerin eksiksiz bir profilini sağlayarak, her giden pazarlama kampanyasını kişiselleştirmeyi kolaylaştırır.

 

Inbound Vs Outbound: Hangisini Seçmeliyim?

Pazarlama stratejisi

 

Inbound ya da outbound pazarlama,  farklı iki yöntemdir. Biri çekmeli pazarlamayı kullanır ve keşif yoluyla potansiyel müşteriler oluşturmak için diğer taktiklerin yanı sıra inbound pazarlama içeriği stratejisi oluşturmaya dayanır. Diğeri ise push pazarlamayı kullanır ve potansiyel müşteri oluşturmak için ikna edici mesajlaşmaya güvenir.

Inbound ya da outbound tek başlarına etkili olabilirken, tek başlarına gelişmezler. Aynı madalyonun iki yüzüdür ve tamamlayıcı bir şekilde uygulandığında daha etkili olabilir. Biri, tercih ettikleri gibi potansiyel müşterileri sunar; diğeri, markanızı potansiyel müşterilerin önünde konumlandırır, böylece etkilişimlerinizi artırabilirsiniz.

 

Öyleyse, iki yöntemi nasıl etkili bir şekilde birleştirebilirsiniz?

 Bunu nasıl yapacağınız aşağıda açıklanmıştır:

 

1. Her yaklaşımın güçlü yönlerini ve sınırlamalarını anlayın.

Inbound pazarlama, alıcının amacını anlamaya çalıştığı için olası satış yaratmada bugünün altın standardı olarak görülüyor. Alıcının niyeti, potansiyel müşterileri/müşterilere dönüştürmede büyük bir rol oynar. Bu nedenle pazarlamacılar, alıcıların gelen pazarlama kampanyaları yoluyla dikkatlerini çekmeye niyetlerini anlamak için çok zaman harcarlar.

 

Ancak bu süreç zaman alır. Inbound pazarlama kampanyanızın sonuçlarını altı ay gibi kısa bir sürede görmeye başlayabilirsiniz. Outbound pazarlama ise bazen neredeyse anında sonuç üretme kapasitesine sahiptir.

 

2. Birleşik bir yaklaşım benimseyin.

Her metodolojinin güçlü yönlerinden tam olarak yararlanacağınız yer burasıdır. Yukarıda belirtildiği gibi herhangi bir inbound pazarlama stratejisi, amacı yakalayarak kitleleri çekmede mükemmeldir. Bu arada, inbound pazarlama kampanyaları daha hızlı sonuçlar elde etmenize yardımcı olabilir. Birleşik bir yaklaşım, dahil olmayı seçen bir olası müşteride inbound pazarlama tekniklerini kullanmak anlamına gelir. Bu, hedef kitlenizi yormadan size daha hızlı sonuçlar sağlayabilmektedir.

 

İşte bir örnek. Potansiyel müşterileri web sitenize çeken bir inbound pazarlama içeriği stratejisi oluşturarak başlayabilirsiniz. Ardından, bir kayıt formu aracılığıyla potansiyel müşterilerin haftalık e-posta sistminize abone olmasını sağlayın. Bu şekilde, e-posta abonelerinize pazarlamak üzere ikna edici bir iletişim ile pazarlama hizmetlerini kolayca kullanabilirsiniz.

 

Inbound ve outbound pazarlama kampanyalarını birleştirmenin diğer yolları, sosyal medya yoluyla veya bir blog oluşturarak ve soğuk arama, soğuk e-posta gönderme veya satın alma eğiliminde olan potansiyel müşterilere hedeflenmiş reklamlar oluşturma gibi outbound pazarlama taktiklerini kullanarak, inbound bir pazarlama içeriği stratejisi oluşturma etrafında döner.

 

3. Sonuçları inceleyin, onlardan öğrenin ve daha iyi bir yaklaşım benimseyin.

 

Tüm pazarlama çabalarının izlenmesi gerekir. İster inbound pazarlama stratejisi ister outbound bir kampanya olsun, iç işleyişlerini ve bunları nasıl daha da iyileştirebileceğinizi daha iyi anlamak için sonuçları izlemeniz gerekir.

 

E-posta pazarlama hizmetleri, örneğin, tıklama oranları (TO), dönüşüm oranları, açık oranlar ve abonelikten çıkma oranları gibi temel performans göstergelerini (KPI'lar) izler.

 

Başarı Tek Bir Strateji ile Yetinmez!

Sonuçta, işletmenizin pazarlama başarısı tek bir pazarlama stratejisinde yatmaz. Başarılı pazarlamanın sırrı, hem inbound hem de outbound kampanyaların unsurlarını birleştiren sağlam bir pazarlama stratejisidir.

 

Ancak pazarlamayla ilgili bir başka sorun da trendlerin her zaman değişmesidir. Yeni teknolojiler ortaya çıkacaktır. Yani izleyici tercihleri ​​değişebilir ve kurallar, her yerde meydana gelen değişikliklere uyum sağlamak için gelişebilir. Yani buradaki soru şudur: Her şey değişmeye devam ederken etkili, kapsamlı bir pazarlama stratejisini nasıl yaratırsınız?

 

Tüm bunları öğrenmek, etkili bir pazarlama stratejisine sahip olmak, gelirlerinizi doğru bir strateji ile artırmak için İlhanart Ajans’ın alanında yetkin ekibini hemen arayın!

Yorumlar

Hiç yorum yapılmamış, ilk yorum yapan siz olun

BİZİMLE ÇALIŞ

Hemen bizimle birlikte
mükemmel projeler
oluşturmaya başla!

Proje Başlat Bizimle Çalışmaya Başla