Hemen Ara Biz Sizi Arayalım
- İzmir Reklam Ajansı, İzmir Büyüme Ajansı, Sosyal Medya Ajansı, Dijital Pazarlama, Eticaret
Şule Yüce 06-06-2022 21:13 (3 yıl önce)

SEO ve SEM Nedir?

SEO ve SEM Nedir?

İzmir reklam ajansı dahilinde çalışan, bilgi birikimi ve deneyim yönünden profesyonel hizmet sağlayan ekibimiz SEO ve SEM konularında titizlikle çalışmalarını gerçekleştirerek müşterilere ihtiyaç duydukları tüm web hizmetlerini sunmaktadır. Web sitesi ile alakalı tüm çalışmaların dayandığı teknik terimler olan SEO ve SEM çalışmaları, markanızın web sitesinin kurulum ve geliştirilme aşamalarında en önemli görülebilecek temel adımları içermektedirler.

Web üzerinden pazarlama, para kazanma, ürün ve hizmet tanıtımı gibi konularda SEO ve SEM başlıkları altında tüm çalışmalar gerçekleştirilerek; arama motoru optimizasyonu ve arama motoru pazarlamacılığı işleri yapılmaktadır. SEO kelime anlamı olarak arama motoru optimizasyonu, SEM ise arama motoru pazarlaması demektir. İki başlık altında yapılan tüm çalışmaların neticesinde arama motorlarında web sitesinin ve/veya web site sayfalarının üst sıralarda çıkması sağlanmaktadır.

SEO ve SEM Ne İşe Yarar?

SEO

Search Engine Optimization yani arama motoru optimizasyonu; web sitelerinin arama motorlarında çıkan arama sonuçları ve içerikleri bakımından en iyi performansı göstermelerini sağlayan çalışmaları içermektedir. Web sitesinin ve dolayısıyla doğru bir orantı ile markanın, ürünün veya hizmetin değerini de arttıran optimizasyon çalışmalarında kullanıcı sayısının arttırılmasından site trafiğinin yükselmesine, kullanıcı deneyiminin iyileştirilmesinden içerikler için yapılan tüm geliştirmelere dek uzanan detaylı bir çalışma planı dahilinde ilerlenmektedir. İzmir reklam ajansı SEO çalışmaları sırasında profesyonel bir iş planı hazırlayarak web sitesi için gereken her konuda en iyi hizmeti sağlamaktadır.

Tüm bu iyileştirme, geliştirme ve optimizasyon çalışmalarında site içi ve site dışı olmak üzere 2 ana başlıkta işlemler yapılmaktadır. SEO’da temel amaç; arama motorlarından üst sıralarda listelenmenin sağlanmasıdır. Bu hedefe ulaşılması halinde; markanın ulaşabildiği kitle büyümekte ve marka bilinilirliği arttırılarak güven duyulması sağlanmaktadır. Daha geniş bir kitleye hitap eden markanın sağladığı güven ortamı ile satışlar da yükselmektedir. Web üzerinde popülerlik ve güven, markalar için dijital kimlik olarak değerlendirilmekte ve İzmir reklam ajansı çalışmaları ile markanın kalitesi yükseltilmektedir.

SEM

Search Engine Marketing; arama motoru pazarlaması, arama motorlarında ücretli reklam çıkarılması işleri olarak tanımlanabilmektedir. Web üzerinde ücret ödenerek reklamın çıkması hizmetinde bilinen en çok tercih edilen SEM araçlarından biri Google Ads’dir.

Arama motorlarında yer alan reklam verme panelleri üzerinden; şahıslar ya da dijital pazarlamacılar gibi geniş bir kitle tarafından SEM hizmeti kullanılmaktadır. Anahtar kelime, hedef kitle belirlenmesi ve ilgi alanlarına yönelik çalışmaların yapılması, yeniden pazarlama gibi pek çok hususu içerisinde barındıran hizmet; profesyonel şekilde planlanarak gerçekleştirilmelidir.

Potansiyel müşterilerin arama motorlarında ürün ya da hizmet için satın alma aramalarının sonucunda markanıza ait ürünün veya hizmetin reklamı ile karşılaşmaları SEM’in temel amacıdır. Markanın daha ulaşılabilir olmasını sağlayan hizmet alıcılara markayı duyurmanın en hızlı, etkili ve kesin yoludur.

SEM ve SEO Arasındaki Farklar Nelerdir?

Web siteleri ve markalar üzerinde dijital iyileştirme ve geliştirme çalışmalarını ifade eden SEO ve SEM terimleri; markanın duyurulmasını, güvenilir olmasını, potansiyel müşterilere ulaştırılmasını ve Pazar payının yükselmesini hedefleyen dijital çalışmalar olsalar da aralarında prensiplerine bağlı bazı farklar bulunmaktadır.

  • Öncelikle kalıcılık yönünden değerlendirildiğinde; SEM ile alınan hizmet tamamen bütçeye bağlı olarak var olabilmektedir. Hızlı ve etkili bir yöntem olsa da bütçe sona erdiğinde reklam da kaldırılmaktadır. Rekabete ve maliyete bağlı bir hizmet olması nedeniyle sayfanın çıktığı reklamlar kalıcı değildir.
  • SEO ve SEM karşılaştırıldıklarında; etkili olma hızı bakımından da farklı hizmetler oldukları görülmektedir. Reklamlar hemen aynı gün dahi getiri sağlarken SEO çalışmalarının verimliliği ve etkililiğinin anlaşılması için birkaç ay gibi bir sürenin geçmesini beklemek gerekmektedir.
  • SEO, SEM’den daha az maliyetli bir yöntemdir. Reklam verenlerin teklifleri SEM konusunda sürekli artış göstermek zorunda kalınan bir hizmettir. Diğer yandan, reklamlara pek fazla tıklanma yapılmamaktadır. Ziyaretçiler reklam konusunda ticari eğilimi düşündükleri için reklama tıklamak yerine web sitelerine tıklamayı daha çok tercih etmektedirler.
  • SEM, ticari amacı temel alması nedeniyle içerik bakımından yetersiz görülebilmektedir. SEO hizmetinde ise temel alınan amaç kullanıcıların güven duymalarını ve faydalanmalarını sağlamaktır.
  • SEM reklamları, bütçeye bağlı bir platformda yer almak zorunda olmasından kaynaklı olarak bazen yetersiz kalabilmektedir. Markanın bilinilirliğini sağlayacak reklam çalışmalarının maliyeti bazen çok yüksek olma durumundadır.

Yorumlar

Hiç yorum yapılmamış, ilk yorum yapan siz olun

BİZİMLE ÇALIŞ

Hemen bizimle birlikte
mükemmel projeler
oluşturmaya başla!

Proje Başlat Bizimle Çalışmaya Başla