Hemen Ara Biz Sizi Arayalım
- İzmir Reklam Ajansı, İzmir Büyüme Ajansı, Sosyal Medya Ajansı, Dijital Pazarlama, Eticaret
Şule Yüce 04-06-2022 17:48 (3 yıl önce)

SEO Score Nedir, SEO Score Hesaplaması

SEO Score Nedir, SEO Score Hesaplaması

İzmir reklam ajansı SEO, içerik üreticiliği, web site tasarımı ve gelişimi dahil her türlü konuda sizlere destek sağlamaktadır. Bu destek çalışmalarının tümü teknik bilgilere ve deneyimli, yılların verdiği uzmanlıkla çalışan profesyonel kadromuzun titiz çalışmalarıyla ortaya çıkmaktadır. Teknik konular söz konusu olduğunda karşımıza çıkan web terimlerden birisi de SEO Score olmaktadır.

SEO; bir web sitenin kalitesini belirleyen, markayı yükselten, prestij seviyesini arttıran çalışmaların topluluğundan oluşmaktadır. SEO çalışması ne kadar iyi yapılırsa siz de potansiyel müşterilerinize o kadar kolay ulaşır ve vermek istediğiniz mesajı verirsiniz. Bunların sonucunda ürün ve hizmetlerinize olan talep de doğru orantılı olarak artar. Aynı zamanda hali hazırda sizden ürün ya da hizmet alan müşterilerinizin ve rakiplerinizin gözünde daha prestijli bir konuma gelmenizi sağlayan, dijital kimliğinizi oluşturan SEO çalışmalarını sizin için İzmir reklam ajansı gerçekleştirmektedir.

SEO Score Nedir?

Web sitesi üzerinde yer alan ya da projelerin arama motorlarında yapılan web aramaları sonucunda ortaya çıkan çalışmaların tümünü kapsayan bir ölçü olarak değerlendirilen SEO Score; içeriksel, teknik konular, web üzerindeki altyapısal çalışmalar, mobil ya da masaüstü cihaz uyumluluğu, kullanıcı deneyimlerini iyileştirme gibi başlıklar altında toplanan bir terimi ifade etmektedir.

SEO scrore 4 başlık altında özetlenerek incelenebilmektedir. Bunlardan ilki; içerik çalışmalarıdır. Bir içerik markanız için ulaştırmak istediğiniz mesajdan ürün tanıtımınıza dek her alanda çok önemli bir nokta olmaktadır. Özellikle içeriklerde doğru keyword seçimleri vb. çalışmalar ile web sitenizi üst segmente taşımanız konusunda başrol oynamaktadır. İkinci adım olarak tanımlanabilen SEO score çalışması ise tekniksel açıdan oluşturulan altyapının sağlamlığını ifade etmektedir. Web üzerinde yer alan sitenin kalite ve kalıcılık gibi konularda iyi olmasını sağlamaktadır.

Üçüncü başlık olan mobil ve masaüstü cihaz uyumluluğu, web sitenize her türlü dijital cihazdan ulaşılabilmesini ve rahatça kullanılabilmesini ifade eder. Son adım olan kullanıcı deneyimi konusu; web sitenizi ziyaret eden kullanıcıların web sitenizden memnun ayrılmasını sağlama çalışmalarıdır. İzmir reklam ajansı olarak web site ziyaretçilerinizin web sitenizde aradıkları ve ulaşmak istedikleri alanları kolaylıkla bulmalarını, form gönderme işlemleri gibi konularda sıkıntı yaşamamalarını ve web sitenizde iyi vakit geçirmelerini sağlayan çalışmaları büyük bir özenle gerçekleştirmekteyiz.

SEO Score Hesaplama

SEO Score hesaplama konusu, önemle yapılması gereken bir çalışmadır. Yanlış veri alma ve yanlış veri analizi maalesef yanlış sonuçlar alınmasına neden olmaktadır. SEO Score hesaplanırkenm; alakalı ana başlıklar altında yer alan işlemlerin yüzdelerinin ortalaması alınır. Bu ortalamalar kategorilerin kendi başlarına olan yüzde başarı oranlarını ortaya çıkartır. Sonrasında 4 başlık için ayrı ayrı ortalama alınarak SEO score elde edilir.

Ortalamalar üzerinden elde edilen SEO score ile; rekabet ortamında yer alan diğer işletme ve markaların hesaplama sonuçları ile kendi sonuçlarınızı kıyaslama imkanı elde etmiş olursunuz. Karşılaştırma ve kıyaslamalar sonucunda keyword seçimleri, başlıkların doğru açılmış olması vb. konularda kendinizi iyileştirebileceğiniz konuları fark edebilirsiniz. İzmir reklam ajansı en doğru SEO score sonucunu hesaplar ve bu bilgiler ile size en doğru desteği vermektedir.

SEO Score Yükseltme Çalışmaları

SEO score; web sitenizdeki tüm SEO çalışmalarının verimliliğini ifade etmektedir. Skor sonucunuza göre iyileştirme ve geliştirme çalışmaları yaparak web site kalitesini arttırmanın yanı sıra SEO scor’unuzu da otomatik olarak yükseltmiş olursunuz. Bu sayede rakiplerinizden öne geçme şansı elde edersiniz. SEO Score yükseltme çalışmaları, skorun hesaplanmasında yapıldığı gibi 4 ana başlık altında ayrılarak yürütülmektedir.

  • İlk aşama olarak içeriklerin ele alındığı içerik optimizasyonu çalışmaları yürütülmektedir.
  • Bir sonraki aşamada web üzerindeki teknik altyapıyı iyileştirme çalışmaları yapılır.
  • Mobil ve masaüstü cihaz uyumlulukları için geliştirmeler ile üçüncü aşama da iyileştirilir.
  • Son aşamada ise kullanıcı deneyimini iyileştirecek çalışmalar gerçekleştirilerek SEO score yükseltilmiş olur.

Bu çalışmalar sırasında kopya içeriklerin saptanmasından anahtar kelime seçimlerinin değerlendirilmesine, URL kontrolünden site hızına, sıcaklık haritaları ile kontrolden responsive yapısının korunmasına dikkat etmek gibi her alanda teknik ve titiz çalışmaları İzmir reklam ajansı gerçekleştirmektedir. Tüm bu çalışmaların sonucunda; SEO score’u yükselen web siteniz rakip firmaların sitelerinin önüne geçmektedir. Daha yüksek düzeyde bir kalite sunarak güven ve prestij seviyenizi arttırmanıza yardımcı olmaktadır.

Yorumlar

Hiç yorum yapılmamış, ilk yorum yapan siz olun

BİZİMLE ÇALIŞ

Hemen bizimle birlikte
mükemmel projeler
oluşturmaya başla!

Proje Başlat Bizimle Çalışmaya Başla