Hemen Ara Biz Sizi Arayalım
- İzmir Reklam Ajansı, İzmir Büyüme Ajansı, Sosyal Medya Ajansı, Dijital Pazarlama, Eticaret
Şule Yüce 29-06-2022 02:53 (2 yıl önce)

Marka Deneyiminde İz Bırakan Tasarımlar

Marka deneyimi sırasında iz bırakmak için tasarım yöntemleri hakkında oldukça geniş bir bilgi ağı bulunuyor. Bu yöntemleri denemek ve uygulamak markanın kendine has bir görüntüsünün oluşturulmasının yanında markanın duygusal etkilere de sahip olarak müşteri ve kullanıcı gözünde yükselmesini sağlıyor. Yeter ki tasarım sürecinde doğru yöntemleri tercih edin. İz bırakan ve viral etki yaratan marka deneyimi tasarımı konusunda en önemli başlıkları sizin için listeledik.

Unutulmamalıdır ki markaya has bir deneyim amaçlandığında tasarım sürecinde bu deneyimden etkilenecek olan kitlenin beklentilerine karşılık vermek ve onlar için ölümsüz bir akılda kalış hissiyatı yaratmak amacıyla öncelikle duygulara yoğunlaşmak gerekir.

İnfluencer Marketing

Dijital evrende takipçileri hatrı sayılır bir miktarda olan fenomen hesapların yanı sıra çevre bakımından geniş bir kitleye hitap edebilen ve çevre içerisinde fikirleri önemsenen insanlar; influencer marketing içerisinde yer alıyorlar. Ürün, hizmet ya da markasal oluşumlar hakkında duyguları da işin içine katarak kişilere hitap eden tanıtımlar, markaların kişilerin aklında kalma süresini uzatıyor. Kişiler bu deneyimi çevrelerine daha fazla aktararak sınırlı kitle giderek büyüme gösteriyor.

Deneyim pazarlaması isimli bir Pazar yeri karşımıza çıkıyor. Deneyim pazarlaması konusunda ise genel anlamda 2 başlık görülüyor. İlk olarak marka ile alakalı deneyimin gerçekten yaşanmış ya da yapılmış olması üzerinden yapılan bir kurgusal içerik ile yayınlanması deneyim pazarlaması başlıklarından biri olarak karşımıza çıkıyor. Sıklıkla kişilere özel hediyeler ve süprizler gibi içerikler ile pazarlamanın yönetimi sağlanıyor. Ancak bu yöntemde kurgu olmasının hissedilmesi riski mevcut ve kurgu olması durumu anlaşıldığında başarı oranı azalıyor.

İkinci yöntem başlığı olarak detaylı planlanmış ve duygulara hitap edebilen gerçek deneyimlerin yaşanması olarak tanımlanıyor. Üzerinde durulduğu takdirde başarı oranı yüksek olan marketing işi haliyle bu ikinci yöntem olarak görülüyor. 3 farklı ve büyük marka, bu konuda 3 farklı teori üzerinden çalışarak büyük başarılara imza atmış bulunuyor. Bu markaları ve yöntemlerini yazının devamında inceleyebilirsiniz.

  1. Yöntem: Aidiyet Deneyimi

Friends of Laphroaig: Labhroaig. İskoçya üzerinde yer alan İslay’de Laphroaig damıtma evi, bölgede oldukça kıymetli görülen isimler arasında yer alıyor. Marka viski damıtma evinin bulunduğu bölgede turbalı suyu kullanmakta. Turbalı su ise viski için kullanıldığı zaman kendisine has olan is gibi gelen bir tadı viskiye geçiriyor. Bu nedenle turbalı su için de bölgenin korunması şart olarak görülüyor. Bölgeyi ve markanın mirasının korunması amacıyla marka, bölgeden 0,09 metrekare büyüklüğünde bir alanı tüketicilerine vermeye karar veriyor. Bunun için de tüketicilerin markanın kulübüne üyelik oluşturması gerekiyor. Üyelik için kullanıcılar markanın 1 şişe ürününü alıyor, şişenin olduğu kutudan 1 kart çıkıyor ve kartta yazan şifre ile üyelik gerçekleştiriliyor.

Üyelik oluşturarak toprak sahibi olan tüketiciler arsada yer alan yerlerini görmeye gittiklerinde de tadım yaptırılıyor. Küçük bir bayrak eşliğinde bölgede sahip olunan yere ait bir pasaport veriliyor ve alanda tadımlık viski eşliğinde kutlama yapılıyor. Bu ilginç ve hoş süprizi değerlendirerek burada evlilik teklifi gibi organizasyonlar yapılıyor ve sosyal medya üzerinden markanın oldukça büyük bir miktarda reklamı organik olarak dönmeye başlıyor.

  1. Yöntem: Tavsiye Tetikleme Deneyimi

Enpara.com markası, ücretsiz bankacılık işlemleri ile öne çıkıyor ve şubesiz bankacılık ile hayatımıza giriyor. Ücretsiz hizmetleri ile merak uyandıran marka, müşteri olmak isteyen kişiler için de süreci tamamen online hale getiriyor. İnternet üzerinden kısa sürede başvuru yapan kişilere bir iki gün içerisinde kartlarına kavuşuyorlar. Ancak bu süreçte müşteri temsilcilerine zaman ayırmaları gerekiyor. Çünkü kart ile beraber bir temsilci de müşteri ile görüşme yapmaya geliyor. Bu süreci sıkıcı halden çıkartmak için markadan akılda kalıcı bir müşteri deneyimi fikri çıkıyor.

Gelen temsilciler, müşterilere kalem, defter vb. hediyeler veriyorlar. Müşteri memnuniyetini üst düzeyde tutacak bir iletişim ile eğitimli personeller tarafından görüşmeler gerçekleştiriliyor ve herkes birbirine tavsiye etmeye başlıyor.

  1. Yöntem: İlhama Dayalı Deneyim

Kotex markası ile Pinterest kampanyası.  Bilindiği üzere pinterest üzerinde her cinsiyet ve meslekten kullanıcılar yer alıyor ancak kadın üyelerin sayısı bir miktar daha fazla oluyor. Pinterest’i ilk defa Kotex tercih ediuor tam olarak 2012 yılında. İnspiration Day by Kotex kampanyası ile ortaya çıkan projede pinterest paylaşımları ve beğenileri göz önünde bulundurularak kişilere özel hediyeler hazırlanıyor. Kampanya katılımları için müşterilere hediyeler veriliyor ve mesaj ile ulaşım sağlanıyor. Kadın kullanıcılar pinterest hesaplarından hediyelerini ve markanın ürünlerini paylaşmaya başlıyor ve 700.000 civarında bir etkileşim başlıyor. Yalnozca 50 kişi ile yapılan bu kampanyada böyle yüksek sayıda bir etkileşim olması markanın tanıtımı konusunda oldukça olumlu etkilerle sonuçlanıyor.

Olumlu Kullanıcı Deneyimlerinin Sonuçları

Örneklerden anlaşılan kadarıyla kullanıcıları tarafından sahiplenilen, ilham kaynağı olarak görülen, tavsiye edilmeye yönelten pazarlama yöntemleri markaların yararına etki gösteriyor. İletişim ve hislerin ön planda tutulduğu yöntemler her zaman bir başarı getiriyor. Kendin ol gibi sloganlar ile markaların insanların ruhuna işlemesi, organik reklamların kendiliğinden oluşmasını sağlıyor ve incelikle tasarlanan bu tarz çalışmalar her zaman güzel sonuçlar doğuruyor.

Kullanıcıların yaşam tarzları ve beklentileri ile alakalı araştırmalar ile mutluluklarını sağlayacak küçük dokunuşların pazarlama yöntemi olarak onlara sunulması, sosyal medya üzerinden markanın reklamının yapılmasını kolaylaştırıyor. İnsanlar birbirleri ile bu küçük mutluluk anlarını paylaşırken markanın da tanıtımını yapıyor ve olumlu kullanıcı deneyimi yeni kullanıcıların katılımını sağlıyor.

Yorumlar

Hiç yorum yapılmamış, ilk yorum yapan siz olun

BİZİMLE ÇALIŞ

Hemen bizimle birlikte
mükemmel projeler
oluşturmaya başla!

Proje Başlat Bizimle Çalışmaya Başla