Kullanıcı deneyimi tasarımı, hakkında pek çok bilgi ve yöntem içeren başlıklardan bir tanesi. Peki kullanıcı deneyimi tasarımına nereden başlamalısınız? Ziyaret edilen web sitelerinde devamlı olarak kullanılan uygulamalar, dijital ürünler, hayatın içinde yer alan öğeler ve benzeri her şey aslında kullanıcıların hayatını kolaylaştırma amacı güdülerek tasarlandılar. Daha iyi bir kullanıcı deneyimi aslında hayatın her alanında geçerli olan bir kavram olarak görülebilir.
Kullanıcı alışkanlıklarını ve beğenilerine doğrudan hitap eden tasarım özellikleri ile görsel güzelliği ve dikkat çekiciliği profesyonel şekilde kullanmak ve işlevsel deneyim sağlamak mümkün oluyor. Bahsedilen deneyimin tasarımında en mühim noktalardan biri olan içerikler için olumlu dönüşümü sağlayan her noktada tasarımın izleri ile karşılaşıyoruz. Dijital ürünlerde, web sitelerinde, satış pazarlama tekniklerinde kullanıcı deneyimini iyileştirmek markaya da kullanıcıya da olumlu etkiler yansıtıyor.
Kullanıcı deneyimi iyileştirmesi için çalışmalara başlamadan önce ne için ne amaçla ve neye karşı çalışmanız gerektiğinin farkında olmalısınız. Bu da verileri doğru yöntemlerle toplayıp doğru şekilde sınıflandırarak analiz etmekten ve analiz sonuçlarını doğru şekilde değerlendirmekten geçiyor. Farklı durumlar ile alakalı ön görülerle bu durumların da göz önünde bulundurularak çözüme kavuşturulması da bir sonraki ve en az veriler kadar önemli olan bir süreç. Farklı kullanıcı grupları ve farklı şartlar için hazır olmakta fayda var.
Kullanıcı deneyimi tasarımı temelinde bir çeşit ara yüz tasarımından ziyade kullanıcılar için etkileşimin iyileştirilmesi amacı güder. Etkileşime odaklanan tasarımı yapan kişiler kullanıcı deneyim tasarımcısı olarak isimlendirilirler. (User Experience Designer).
Kullanıcı deneyimi tasarımı ile alakadar olan tasarımcılar tasarım sürecinin başında, ortasında ve son aşamada bağlı kalınması gereken bir rasyonel referansa ihtiyaç duyabilirler. Hangi yönde gitmelerinin daha etkili sonuçlar getireceği konusunda yardım aldıkları referanslar ile en etkili etkileşimleri elde edebilmeleri mümkün olur.
Kullanıcı deneyimi tasarımı oluşturmaya başlamadan önce birkaç ana unsura cevap verebiliyor olmanız gerekir. Bu birkaç nokta; kullanıcı deneyimi tasarımının başlangıç noktası, temel yapı taşı gibi değerlendirilebilir.
Bu 4 adet başlangıç noktası kıstası, tasarımcının ortaya çıkaracağı tasarımın en etkili şekilde oluşturulmasında kullanıcı deneyim tasarımcısı için püf noktalar ve başlangıç noktaları olmaktadır.
Bahsedilen başlangıç noktalarını biraz daha açmak, kullanıcı deneyimi tasarımı oluşturmayı planlayan herkes için faydalı olacaktır.