Hemen Ara Biz Sizi Arayalım
izmir reklam ajansı - İzmir Reklam Ajansı, İzmir Büyüme Ajansı, Sosyal Medya Ajansı, Dijital Pazarlama, Eticaret
Ceren Mumcu Sosyal Medya Uzmanı / 20-04-2022 11:52 (2 yıl önce)

Dijital Pazarlama Çeşitleri Nelerdir?

 

 

Dijital pazarlamayı cazip kılan noktalardan biri de her gün bir yeniliğin yaşanması ve alternatiflerin çokça fazla olması. Markanız adına belirlediğiniz dijital stratejilerinizi onlarca uygulamadan biriyle uyumlu bir hale getirebilirsiniz ve markanızın bilinirliğine ya da satışlarınıza pozitif bir ivme kazandırabilirsiniz. Markanız adına maksimum fayda sağlayacak dijital pazarlama çeşitlerini sizin için derledik.   

 

 

1- Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) (Search Engine Optimization)

 

Son yıllarda adını sıkça duyduğumuz SEO, dijital pazarlamanın temelini oluşturan yöntemlerden biridir. Bir e-ticaret ya da web siteniz varsa arama motorlarında üst sıraya çıkmak istiyorsanız kullanmanız gereken en etkili organik bir yöntemdir. Arama motorlarında üst sıralarda görünmek için bir reklam bütçesi ayırmanıza gerek kalmadan doğru tekniklerle markanızı ilk sıralara çıkarabilir. Blog yazıları ve web sitesinin alt yapısını SEO ile uyumlu yaparak bu pazarlama çeşidini işler hale getirebilirsiniz. 

 

 

2- İçerik Pazarlaması

 

Mevcut müşterilerinizi korumaya, hedef kitlenizin ilgisini çekmeye, bilgi vermek amaçlı marka değerinizi artıracak olan bu dijital pazarlama yönteminde güven sağlamak esastır. Doğru frekans aralıklarıyla istikrarlı bir şekilde devam ettirildiğinde potansiyel müşterileri yeni müşterilere dönüştürerek günün sonunda satış konusunda da size artı sağlayacak bir stratejidir. 

 

 

3- E-posta Pazarlaması

 

Dijital pazarlama türleri arasında spesifik hedef kitlelere doğrudan ulaşabilen en önemli yöntemlerden biri, e-posta pazarlamasıdır. Doğrudan iletişim kurabileceğiniz mevcut ya da potansiyel müşterilerin dönüşüm oranı oldukça yüksektir.

 

 

4- Sosyal Medya Pazarlaması

 

Günümüzde oldukça popüler hale gelen Tiktok, Instagram, Twitter, Linkedin, Facebook gibi sosyal mecraların kullanıcı oranların günden güne artması sayesinde hedef kitleniz ile buluşabileceğiniz mükemmel platform haline geldiler. Ürün ve hizmetlerinizin tanıtımını yapabileceğiniz ve müşterilerinizle direkt olarak iletişim kurabileceğiniz bu mecraların kendi pazarlama faaliyetlerini takip ederek markanıza maksimum fayda sağlayabilirsiniz. Hedef kitlenizin sosyo ekonomik durumundan demografik bilgilere kadar birçok detayın ayarlanabilmesi sayesinde potansiyel müşterilerinizden çeşitli reaksiyonlar alabilirsiniz. 

 

 

5- Influencer Marketing

 

Çevremizdeki herkes artık potansiyel bir influencer. Kökeni "etkilemek" olan influence kelimesinin bizi etkileyenler olarak karşımıza çıkan "influencer"lar dijital dünyanın fikir önderleridir. Düşüncelerine ve deneyimlerine güvendiğimiz kişilerin içerikleri ile satın alma davranışları günümüzde şekil değiştirmiştir. İnfluencerlar’ın yarattıkları geniş etki alanları sebebiyle dijital mecranın nabzını tutan satış stratejilerinin bütününe Influencer Marketing diyoruz. 

 

 

6- Affiliate Marketing - Satış Ortaklığı

 

Influencer işbirlikleri sayesinde çok fazla gündeme gelen satış ortaklığında kazan kazan felsefesine uygun bir kazanç elde edilir. Satış ortağınız ürün ya da hizmetinizi tanıtarak veya önererek satış eylemine katkıda bulunur. Üretici üründen kazanç sağlarken satış ortağı da komisyon kazanır.

 

 

7- Yeniden Pazarlama (Remarketing)

 

E ticaret siteleri için en önemli dijital pazarlama faaliyetlerinden biri olan Remarketing; Ziyaret edilen bir sitenin, daha sonra ziyaret edilen başka bir sitede reklamının yayınlanmasıdır. Bu sayede e-ticaret sitelerinden alışveriş yapmadan çıkan kullanıcıların geri dönmesi ve alışveriş yapması sağlanabilir.

 

 

8- SEM (Search Engine Marketing – Arama Motoru Pazarlaması)

 

SEO ile uzun vadede organik yollarla eriştiğiniz kitleye ve satış grafiğine SEM yani Arama Motoru Pazarlaması ile ücretli olarak daha hızlı ve kolay bir şekilde elde etme yöntemidir. Tam anlatımı ara motorlarının sonuç sayfasına reklam vermektir. Yani aslında burada ürettiğiniz içerikler değil harcadığınız bütçe ile doğru orantılı olarak başarı elde edebilirsiniz. Yine hedefte aramalarda ilk sıralara yükselerek çok daha fazla satış yapabilirsiniz. 

 

 

9- Görüntülü Reklamlar (Display Advertising)

 

Marka ya da kurumunuzun hizmet veya ürünleriyle ilgili tanıtım, reklam gibi faaliyetlerinizi en net ve kolay bir şekilde gösterme yöntemidir. Dijital pazarlamanın yapı taşı diyebileceğimiz bu reklam çeşidi ile potansiyel müşterilerinize mesajınızı direkt olarak kolayca verebilirsiniz. Web sitelerinde, sosyal medyada, banner alanlarında, e postalarda veya Google Ads görüntülü reklam ağı (GDN) üzerinden hedef kitlelelerinize ulaşabilirsiniz. 

 

 

10- Viral Pazarlama

 

Gizli pazarlama diyebileceğimiz bu yöntem geleneksel pazarlama yöntemleri arasında da geçmektedir. Influencer Marketing ya da tamamen bilinmeyen isimler üzerinden yapabileceğiniz bu reklam çeşidinde hedef kitle markanın bu reklamı verdiğini anlamamalı. Sosyal medya, e posta ve bloglarda oldukça kullanılan bir yöntemdir. 

Yorumlar

Hiç yorum yapılmamış, ilk yorum yapan siz olun

BİZİMLE ÇALIŞ

Hemen bizimle birlikte
mükemmel projeler
oluşturmaya başla!

Proje Başlat Bizimle Çalışmaya Başla