2022 Yılı Beş Dijital Pazarlama Tahmini
Covid 19 sebebiyle 2020 ve 2022 yılları boyunca dalgalanan trendlere uyum sağlayan işletmelerin neden genellikle zirvede olduğunu ve en son dijital gelişmelere uyum sağlayamayanların genellikle arkaplanda kaldığını görüyoruz. Dijital atmosfer rekabetle beslenir. Ve işletmenizin gelişmesini istiyorsanız, çevrimiçi varlığınızı artırmak için en son araçlar ve metodolojiler hakkında güncel kalmalısınız. Covid 19 sırasındaki değişim akışı pazarlama departmanına da yayıldı ve izleyicilerle daha etkin bir şekilde etkileşim kurmak için birçok araç ve fırsat mevcut hale geldi.
Aşağıdaki kılavuz, işletmenizin önümüzdeki yıl olası satışları ve dönüşümleri iyileştirmek için kullanabilecek dijital pazarlama taktiklerini ayrıntılı olarak açıklamaktadır.
1. “Yeni Normal” Olarak Hibrit Olaylar
Pandemi hemen hemen her sektörde iz bıraktı. Ve işletmeler sonunda açılıyor olsa da bildiğimiz şekliyle normale dönememe ihtimalimiz yüksek görünüyor. Çalışma, sosyalleşme, satın alma ve yaşama şeklimiz sonsuza kadar gelişmeye ve değişmeye devam ediyor. Karma olaylara geçiş, yeni normalin parçası haline gelen bir değişiklik. Pandemi hibrit etkinlik kültürünü başlatmasa da işletmeleri uzaktan çalışma ve sosyal mesafe ışığında bu modeli hızla benimsemeye zorladı. Hibrit etkinlikler, onları daha sürdürülebilir ve kapsayıcı hale getirebilecek kişisel ve sanal bileşenlerin bir kombinasyonunu sunuyor. Ayrıca pandeminin sürdürülebilir uygulamalara duyulan ihtiyaç konusunda farkındalık yarattığına da inanılıyor. Bu nedenle, önümüzdeki yıl müşteriler hibrit modeli uygulayan işletmeleri tercih edebilir.
2. Yapay Zekanın Gücü
Yapay zeka, dijital pazarlama sektöründe oldukça uzun bir süredir yaygın. Ancak önümüzdeki yıl şirketlerin AI destekli özellikleri SEO, SEM ve diğer dijital pazarlama stratejilerine entegre edeceğine liderlerce öngörülmekte. AI teknolojisi, şirketlerin iş tahminlerini yürütmesine yardımcı olabilir. Örneğin, yapay zeka araçları, firmaların talep ve büyüme oranı için kesin tahminler üretmek için binlerce matrisi analiz etmelerini sağlar. Ayrıca sağlık, finans ve diğer sektörler müşterileri çekmek, elde tutmak ve dijital stratejiler formüle etmek için yapay zeka destekli araçları kullanabilir. İşletmelerin müşteri sorgularına otomatik yanıt sağlamak için konuşma tabanlı yapay zeka ve robotik süreç otomasyonu (RPA) kullanmak gibi dijital süreç otomasyonlarında yapay zeka araçlarına daha fazla güvenilecektir. Bu nihayetinde işletmenin müşteri hizmetleri memnuniyet puanını iyileştirebilir. Ayrıca, şirketler yapay zekayı dijital pazarlama stratejilerinin farklı alanlarına da uygulayabilir. Örneğin; İşletmeler anahtar kelimelerin, bağlantıların ve daha fazlasının kullanımı hakkında gerçek zamanlı geri bildirim alarak SEO çalışmalarını otomatikleştirmek için AI araçlarını kullanabilir.
3. İçerik
Google gibi arama motorları, kaliteli içeriğe öncelik vermeye devam ediyor. Net, çekici, ilgi çekici ve bilgilendirici içerik kullanarak kullanıcı deneyimini geliştirmeye odaklanan firmalar; sıralamalarını, olası satışlarını ve dönüşümlerini iyileştirebilir. Önümüzdeki yıl işletmelerin sayfalarını sesli aramalar için optimize edeceği de düşünülüyor. 2018 Google verilerine göre sesle etkinleştirilen hoparlör sahiplerinin R'si fırsatlar, promosyonlar ve indirimler hakkında bilgi almak istiyor; 9’u mağaza saatleri gibi işle ilgili bilgileri almak istiyor. Bu nedenle, müşterilerin Siri, Alexa veya Cortana ile kullandığı sesli komutları barındırmak için içeriği optimize eden bir işletme performansını iyileştirebilir.
4. Dijitalin Egemenliği
Dijital pazarlama kampanyalarında video içeriği kullanmak verimli sonuçlar verebilir ve bunun yakın zamanda değişmesini beklemiyoruz. Bunun nedeni, video oluşturma aracı şirketi Animoto'nun (SocialMediaToday aracılığıyla) yaptığı araştırmaya göre, ankete katılanların ?'ünün bir ürün satın alırken video içeriklerinin yararlı olduğunu söylemesidir. Video içeriği görsel olarak çekicidir ve müşterilerin bir ürün veya hizmet hakkında eğitim almaları için uygun bir yol sunar. Bu, video pazarlamanın müşteriler için ilgi çekici, çekici ve bilgilendirici içerik oluşturmanın etkili bir yolu olabileceği anlamına gelir. Gelecekteki dijital pazarlama stratejilerinize iş süreçlerinizin bilgilendirici videolarını, ürün tanıtımlarını, müşteri incelemelerini ve kamera arkası videolarını dahil edebilirsiniz.
5. İş Fırsatları Olarak Kâr Amacı Gütmeyen Kuruluşlar
Küresel salgın birden fazla alanda değişiklikler getirdi. Covid 19 müşterilere topluluk ve çevresel değerlerin önemi duygusunu aşıladı. Accenture'ın 2018 tarihli bir raporuna göre, müşterilerin b'si şirketlerin sürdürülebilirlik, şeffaflık veya adil istihdam uygulamaları gibi güncel ve genel olarak ilgili konularda bir tavır almalarını istiyor. 2022'de markaların pazarlamalarında bu değerleri vurgulamaya devam etme ihtimalleri yüksek. Topluluğa aktif olarak yardım eden, çevreyi koruyan ve genel olarak dünyayı daha iyi bir yer haline getiren kar amacı gütmeyen kuruluşlarla ortaklıklar kurun. Ancak, yalnızca pazarlama amacıyla kâr amacı gütmeyen kuruluşlarla işbirliği yapmamalısınız. Bunun yerine birlikte çalıştığınız kuruluşun hayırsever misyonunun şirketinizin değerlerini desteklediğinden emin olmalısınız.
Örneğin, markanız tamamen sürdürülebilirlik ve çevre dostu uygulamalarla ilgiliyse benzer değerlere sahip bir sivil toplum kuruluşu ile ittifak kurabilirsiniz. Ayrıca pazarlama planınız destek ve eyleme dayalı önceliklerinizi gösteren stratejiler içermelidir. Kendinizi kâr amacı gütmeyen kuruluşu savunmakla sınırlamamalısınız. Bunun yerine daha etkili sonuçlar almak için bağış yapmak veya sponsorluk sağlamak gibi kapsamlı önlemler alın.
Sonuç
Çevrimiçi pazarlama trendlerinden haberdar olmak küçük ve büyük işletmeler için çok önemlidir. Şirketler; hedef pazarlarında alakalı, fark edilebilir ve popüler kalabilmek için dijital dünyadaki değişikliklere uyum sağlamalıdır. Çoğunlukla, yaygın markaların önümüzdeki yıl topluluk değerlerine öncelik veren sürdürülebilir ve çevre dostu uygulamaları teşvik ederek müşteri ve çevre odaklı bir yaklaşım benimseyeceği tahmin ediliyor. Bununla birlikte firmalar, içerik planlarını geliştirerek, video içeriği oluşturarak ve AI destekli teknolojiyi operasyonlarına entegre ederek kullanıcı deneyimlerini iyileştirmeye de odaklanmalıdır.