Hemen Ara Biz Sizi Arayalım
- İzmir Reklam Ajansı, İzmir Büyüme Ajansı, Sosyal Medya Ajansı, Dijital Pazarlama, Eticaret
Şule Yüce 23-06-2022 14:07 (2 yıl önce)

Tüketici Sadakati için Dijital Varlıkların Kullanımı

Dijital dünyaya uyum sürecimizde hali hazırda kullandığımız pek çok kavram, değişen şartlara uyum sağlayarak değişti. Dijital yöne doğru evrilen bu yeni düzen kavram ve öğeler çerçevesinde tüketicilerin davranışları dahil pek çok pazarlama, tanıtım ve reklam kavramı da değişime ayak uydurdu ve uydurmaya devam ediyor. Günümüz şartlarında artık tüketici konumunda olan kişiler için bir kabuk değişim süreci işliyor. Tüketici sadakati konusunda yeni deneyimler ve ölçüm seçenekleri hayatımıza giriyor. Bunların en güncel ve en göze çarpan örnekleri ise NFT piyasası olarak karşımıza çıkıyor.

Giderek artan bir ilgi ve çalışma alanının odak noktası haline gelen NFT’ler kişilerin yatırımlarının ve iş olanaklarının yanı sıra tüketici konumda gösterdikleri davranışların da bir simgesi haline geldi. Yatırım amacı güderek veya yalnızca koleksiyon yapma amacıyla satın alınan NFT’ler tüketici sadakati konusunda da yeni bir süreç temsilcisi olarak hayatımıza giriyor.

NFT ve Tüketici Davranışlarının İlişkisi

Kripto para dünyasında kullanılan para birimlerinin ve NFT piyasasında yer alan varlıkların güçlerini aldıkları noktalardan bir tanesi, her iki kavramın da çok yönlü olması olarak değerlendirilebilir. Bu araçlar sayesinde önümüzdeki yıllar içerisinde tüketici sadakati konularında önemli roller alınacağı görülüyor. Ürün ve hizmet sunan markalar dahilinde tüketicileri için ödüllendirme ve teşekkür etme seçenekleri arasında yer alan NFT ve kripto para piyasaları giderek güç kazanıyor. Firmaların müşterileri ile aralarında olan bağların güçlenmesini sağlayan bu ortak payda tüketici sadakatini arttıracak gibi görünüyor. Çünkü firmalar bu araçlar sayesinde müşterilerine kişiselleştirilmiş teşekkürler ve deneyimler sağlayabiliyorlar.

Aslında firmaların marka özelinde yapacakları bu hareketler bir sınırlama dahilinde yer almıyor. Ödeme yöntemi açısından kripto para birimleri kabul edildiğinde bu da olası bir seçenek olarak karşımıza çıkıyor. Tüketiciler ayrıca istenilen adımları atmaları halinde dijital varlıklar ile ödüllendirilerek memnun ediliyorlar. İşlem takipleri, yapılan işlemlerin şeffaflıkları ve güvenli adımlarla ilerlemesinin sağlanması için hali hazırda zaten  blockchain yani blok zincir teknolojisi kullanımda. Fakat bu durumun bir de tüketici sadakati açısının göz önünde bulundurulması gerekiyor.

Bu aşamalarda devreye giren tanıtımlar ve kampanyalar kapsamında ödüllendirilme aracı olarak dijital varlıkların seçimi çoğu tüketiciyi oldukça fazla memnun ediyor. Araştırmalara göre bu aşamada 4 farklı trend yöntem belirlenmiş durumda görünüyor.

  1. NFT açık arttırmaları

Trendler arasında en çok öne çıkan; NFT açık arttırmaları. Tüketici topluluğu NFT’lere teklif vererek NFT sahibi olmaya çalışıyor. Bir onur rozeti olarak tanımlanan durumda marka NFT’leri açık arttırmaya çıkarttığında tüketicilerin gözünde NFT değer kazanıyor.

  1. Ödüllendirme

Müşterilerin ihtiyaç ve taleplerine özgü olmak kaydı ile onların tüketim alışkanlıklarında olan ürünlerin ödül olarak çapraz satış yöntemi ile satılmaları bir yöntem olarak kullanılıyor. Kişilerin tercihlerine göre teklifler sunmak müşterileri hem memnun ediyor hem de sadakat düzeylerini arttırıyor.

  1. Tüketiciyi Yönlendirme

Tüketicileri yönlendirmek, anket yapmak kadar kolay. Hatta anketler ile mümkündür. Anket süreçlerinin NFT ile birleştirilmesi sonucunda; anket dolduranların NFT veya kripto ile ödüllendirilmesi sistemine dayalı olarak bir sistem oluşumu sağlanabilir. Mesela marka tüketicileri için belirli bir süre zarfı içerisinde anketin doldurulması şart koşularak NFT ödülleri, kripto para ödülü, ek ürün alma indirimi ya da belirli bir tutarda ürün hediyesi şansı sunulabilir. Kişilerin istenileni yapması için bu şekilde bir ödül sistemi ile ikna edilmesi sonucunda karşılıklı kazanç sistemi işler.

  1. Değişken kullanım seçenekleri

Bir nevi takas sistemine dayalı olarak ilerleyen bu süreç ile örneğin en sevdiği nemlendiricileri satın alan müşteriye bir NFT hediye edilir ve müşteri en sevdiği makyaj sanatçısı ile özel bir deneyim yaşama şansı elde eder. Bu şekilde 2. Bir piyasanın oluşumu söz konusu olabilir ve bu aşama takas sistemi olarak tanımlanabilir. Ayrıca müşteri isterse sahip olduğu NFT’yi satışa çıkartarak farklı yollara başvurabilir.  Bu şekilde farklı yolların tüketiciye sunulması yine tüketici memnuniyetini ve sadakatini üst seviyeye çıkartıyor.

 

Firmaların ürün, hizmet vb. faaliyetlerinin tanıtılması ve pazarlanması konusunda sektör içi rekabet her geçen gün hızla büyüyor. Bu süreçte klasik yöntemlerin önüne geçen dijital yöntemler hem markalar hem de tüketiciler için farklı yöntemlerin ve kazançların kazanımını arttırıyor. Fiziksel ya da dijital olarak sahip olunan markalara ait faaliyetler hakkında tüketiciler marka kalitesi ve iletişim yöntemlerini değerlendirerek deneyimlerini olumlu ya da olumsuz şekillerde değerlendiriyor. Markalar da mevcut müşterileri ellerinde tutmak ve memnuniyetlerini sağlamak açısında dijital yöntemlerden, NFT piyasasının imkanlarından ve kripto para piyasasından faydalanabilirler.

Tüketici Sadakati için Dijital Varlıkların Kullanımı

Dijital dünyaya uyum sürecimizde hali hazırda kullandığımız pek çok kavram, değişen şartlara uyum sağlayarak değişti. Dijital yöne doğru evrilen bu yeni düzen kavram ve öğeler çerçevesinde tüketicilerin davranışları dahil pek çok pazarlama, tanıtım ve reklam kavramı da değişime ayak uydurdu ve uydurmaya devam ediyor. Günümüz şartlarında artık tüketici konumunda olan kişiler için bir kabuk değişim süreci işliyor. Tüketici sadakati konusunda yeni deneyimler ve ölçüm seçenekleri hayatımıza giriyor. Bunların en güncel ve en göze çarpan örnekleri ise NFT piyasası olarak karşımıza çıkıyor.

Giderek artan bir ilgi ve çalışma alanının odak noktası haline gelen NFT’ler kişilerin yatırımlarının ve iş olanaklarının yanı sıra tüketici konumda gösterdikleri davranışların da bir simgesi haline geldi. Yatırım amacı güderek veya yalnızca koleksiyon yapma amacıyla satın alınan NFT’ler tüketici sadakati konusunda da yeni bir süreç temsilcisi olarak hayatımıza giriyor.

NFT ve Tüketici Davranışlarının İlişkisi

Kripto para dünyasında kullanılan para birimlerinin ve NFT piyasasında yer alan varlıkların güçlerini aldıkları noktalardan bir tanesi, her iki kavramın da çok yönlü olması olarak değerlendirilebilir. Bu araçlar sayesinde önümüzdeki yıllar içerisinde tüketici sadakati konularında önemli roller alınacağı görülüyor. Ürün ve hizmet sunan markalar dahilinde tüketicileri için ödüllendirme ve teşekkür etme seçenekleri arasında yer alan NFT ve kripto para piyasaları giderek güç kazanıyor. Firmaların müşterileri ile aralarında olan bağların güçlenmesini sağlayan bu ortak payda tüketici sadakatini arttıracak gibi görünüyor. Çünkü firmalar bu araçlar sayesinde müşterilerine kişiselleştirilmiş teşekkürler ve deneyimler sağlayabiliyorlar.

Aslında firmaların marka özelinde yapacakları bu hareketler bir sınırlama dahilinde yer almıyor. Ödeme yöntemi açısından kripto para birimleri kabul edildiğinde bu da olası bir seçenek olarak karşımıza çıkıyor. Tüketiciler ayrıca istenilen adımları atmaları halinde dijital varlıklar ile ödüllendirilerek memnun ediliyorlar. İşlem takipleri, yapılan işlemlerin şeffaflıkları ve güvenli adımlarla ilerlemesinin sağlanması için hali hazırda zaten  blockchain yani blok zincir teknolojisi kullanımda. Fakat bu durumun bir de tüketici sadakati açısının göz önünde bulundurulması gerekiyor.

Bu aşamalarda devreye giren tanıtımlar ve kampanyalar kapsamında ödüllendirilme aracı olarak dijital varlıkların seçimi çoğu tüketiciyi oldukça fazla memnun ediyor. Araştırmalara göre bu aşamada 4 farklı trend yöntem belirlenmiş durumda görünüyor.

  1. NFT açık arttırmaları

Trendler arasında en çok öne çıkan; NFT açık arttırmaları. Tüketici topluluğu NFT’lere teklif vererek NFT sahibi olmaya çalışıyor. Bir onur rozeti olarak tanımlanan durumda marka NFT’leri açık arttırmaya çıkarttığında tüketicilerin gözünde NFT değer kazanıyor.

  1. Ödüllendirme

Müşterilerin ihtiyaç ve taleplerine özgü olmak kaydı ile onların tüketim alışkanlıklarında olan ürünlerin ödül olarak çapraz satış yöntemi ile satılmaları bir yöntem olarak kullanılıyor. Kişilerin tercihlerine göre teklifler sunmak müşterileri hem memnun ediyor hem de sadakat düzeylerini arttırıyor.

  1. Tüketiciyi Yönlendirme

Tüketicileri yönlendirmek, anket yapmak kadar kolay. Hatta anketler ile mümkündür. Anket süreçlerinin NFT ile birleştirilmesi sonucunda; anket dolduranların NFT veya kripto ile ödüllendirilmesi sistemine dayalı olarak bir sistem oluşumu sağlanabilir. Mesela marka tüketicileri için belirli bir süre zarfı içerisinde anketin doldurulması şart koşularak NFT ödülleri, kripto para ödülü, ek ürün alma indirimi ya da belirli bir tutarda ürün hediyesi şansı sunulabilir. Kişilerin istenileni yapması için bu şekilde bir ödül sistemi ile ikna edilmesi sonucunda karşılıklı kazanç sistemi işler.

  1. Değişken kullanım seçenekleri

Bir nevi takas sistemine dayalı olarak ilerleyen bu süreç ile örneğin en sevdiği nemlendiricileri satın alan müşteriye bir NFT hediye edilir ve müşteri en sevdiği makyaj sanatçısı ile özel bir deneyim yaşama şansı elde eder. Bu şekilde 2. Bir piyasanın oluşumu söz konusu olabilir ve bu aşama takas sistemi olarak tanımlanabilir. Ayrıca müşteri isterse sahip olduğu NFT’yi satışa çıkartarak farklı yollara başvurabilir.  Bu şekilde farklı yolların tüketiciye sunulması yine tüketici memnuniyetini ve sadakatini üst seviyeye çıkartıyor.

 

Firmaların ürün, hizmet vb. faaliyetlerinin tanıtılması ve pazarlanması konusunda sektör içi rekabet her geçen gün hızla büyüyor. Bu süreçte klasik yöntemlerin önüne geçen dijital yöntemler hem markalar hem de tüketiciler için farklı yöntemlerin ve kazançların kazanımını arttırıyor. Fiziksel ya da dijital olarak sahip olunan markalara ait faaliyetler hakkında tüketiciler marka kalitesi ve iletişim yöntemlerini değerlendirerek deneyimlerini olumlu ya da olumsuz şekillerde değerlendiriyor. Markalar da mevcut müşterileri ellerinde tutmak ve memnuniyetlerini sağlamak açısında dijital yöntemlerden, NFT piyasasının imkanlarından ve kripto para piyasasından faydalanabilirler.

Yorumlar

Hiç yorum yapılmamış, ilk yorum yapan siz olun

BİZİMLE ÇALIŞ

Hemen bizimle birlikte
mükemmel projeler
oluşturmaya başla!

Proje Başlat Bizimle Çalışmaya Başla