Marka iletişimi söz konusu olduğunda kaliteli bir müşteri ile iletişim için bazı avantajlar sağlamaya yönelik; dil, ton ve stil incelikleri kullanmak işe yarayan bir yöntem olarak görülmektedir. Dil, ton ve stil konusunda öncelikle bu öğeleri birbirinden ayıran noktaların bilinmesi ve inceliklerin değerlendirilmesi gerekir.
Marka iletişimi ve buna benzer konularda genellikle işin sonlarında bu hususların değerlendirilmesi göz önünde bulundurulur ancak bu önemli bir faktörü değersizleştirmek anlamına gelir. Çünkü marka iletişimi konusunda ve pazarlama araçlarının kullanımında içerik kalitesini doğrudan etkiler bu 3 faktör. İçerik kalitesi hedef kitle ile marka arasındaki etkileşimi doğrudan etkilemektedir.
Ürün pazarlamasında marka imajının zarar görmesi ve maliyet yüklerinin olumsuz geri dönüşleri gibi dezavantajların yaşanmaması için içeriklerin aktarımından önce içeriklerin üretim yöntemlerinin düzenlenmesi gerekir. İçerik üretimine başlamadan önceki evrede içeriğin dilinin, tonunun ve stilinin net ve tutarlı bir süreç ile değerlendirilmesi ve en doğru yaklaşımlarla oturtulması gerekir. Bu sayede müşteri ile kurulacak olan iletişimin en yüksek kalitede olması sağlanabilir.
Ürün ya da hizmet fark etmeden markanın temsil ettiği öğe; kaliteli iletişim yöntemleri ile sağlam referanslara sahip hale getirilir. İçerikler kesinle her aşaması düşünülmüş ve tutarlı bir iletişim dili ile oluşturulmuş olmalıdır. Bu sayede markanın farklılık ve güçlülük avantajlarına sahip olması sağlanır.
Yüksek iletişim dili kalitesi ile; farklı format, kanal ve platformlarda içerik için ortak bir nokta temeli oluşturulur. Bunun aksi halinin söz konusu olması halinde dağınık iletişim temeli sadece vakit kaybı yaşatır.
Kavramsal olarak genel bir değerlendirme yapılması halinde içerik dili, tonu ve stili için benzerlikler ve benzer amaç bütünlüğü olsa da 3 kavram da farklı şeyleri anlatmaktadır.
Marka dili yani voice; marka için kendine has ve ayrıştırıcı bir konuşma sesi olarak tanımlanır. Bu kapsayıcı ifade dilin karakteristik özelliklerini içerir. Dil karakteri demek dilin hızı, dilin ritmi ve dilde kullanılan kelime dağarcığını ön planda tutar. Ciddi ya da samimi bir içerik mi oluşturulacağı, bu içeriğin kısa ve net mi yoksa uzun uzun anlatılan bir yöntem üzerinden mi meydana geleceği, basit ya da kapsamlı mı olacağı gibi seçenekler voice kapsamında belirlenmektedir. Voice kapsamında ayrıca; kime hitap edileceği yani herkes tarafından mı anlaşılacağı yoksa belirli bir kesim için mi yazılacağı, spresifik bir konuşma tarzında mı oluşturulacağına da karar verilir.
İçerik dili belirlenmesinde en önemli hususlardan birisi iletişim kurulması hedeflenen kitlenin belirlenmesi ve kullanıcı profillerinin cisimleştirilerek rahat bir iletişim ortamının kurulması olarak görülebilir.
Dilin Tonu yani tone; ses tonu ifade eden bir kavramdır. Marka iletişimi hususunda değerlendirilen bir kavram olarak bakıldığı zaman dil tonu iletişimin hedef kitle için özelleştirilmiş tonlarının kullanımını gerektirir. Spresifik tonların tercih edilmesi ile; empati hissiyatı kuvvetlendirilir ve hedef kitle ile arada bir güven ağı oluşumu sağlanır.
Stil (style); görünüm ile ilgili bir kavramdır. Ürünün görünümünü içeriğin yazılma stili belirler. Yazıda kullanılan karakterler, kelimelerin bazılarının yazılma tarzı, kullanılan imla kuralları ve gramer; stilin konularıdır.
Bu 3 kavramın arasında olan farkların bilinmesi ve buna göre hareket edilmesi; meydana getirilen içeriğin iletişim konusundaki başarısı belirler. İş yükü ve zaman konusunda avantajlar sayesinde markalar için tutarlı ve sürekliliği olan bir çözüm sunulur.
Yazım sürecinde oluşturulan stratejik yönelimler için markanın sesi ve içeriğin sürekliliği üst kaliteye ulaştırılır. Oluşturulan içerikler yazarların izlerini taşısalar dahi bir yerden sonra yazardan bağımsız olmaktadırlar. Tutarlılık ve süreklilik bu noktada önem taşır. markanın geçmişi, markaya ait prensipler ve bunlardan etkilenen her bir husus üzerinde gerekli ve yeterli kadar düşünülmelidir.