Hemen Ara Biz Sizi Arayalım
izmir reklam ajansı - İzmir Reklam Ajansı, İzmir Büyüme Ajansı, Sosyal Medya Ajansı, Dijital Pazarlama, Eticaret
Ceren Mumcu Sosyal Medya Uzmanı / 05-05-2022 17:54 (2 yıl önce)

Kullanıcı Deneyimi (UX-User Experience) Nedir?

 

Kullanıcı Deneyimi, adından da anlaşılacağı gibi kullanıcılara anlamlı ve alakalı deneyimler sağlayan ürünler oluşturmak için kullanılan bir tasarım sürecidir.  Bir ürünü veya hizmeti edinme esnasında; marka, tasarım, kullanılabilirlik ve işlevsellik gibi süreçlerin birbirine entegre olmasının tamamını kapsar. Daha kolay anlaşılması için örnek verecek olursak; Bir e-ticaret sitesinden alışveriş yaptığınızı düşünün... Sitenin tasarım açısından güzelliği, kullandığınız tablet veya telefon ekranı ile uyumu, kolay yönlendirmeleri, satış sonrası servis ve bakım gibi birçok faktörün “Kullanıcı Deneyimi”ne uygun olması durumu olarak açıklayabiliriz.

 

Harika bir kullanıcı deneyimi sağlayan ürünlere örnek olarak iPhone’u gösterebiliriz. Yalnızca ürünün tüketimi veya kullanımı değil, aynı zamanda tüm edinme, sahip olma ve hatta sorun giderme süreci göz önünde bulundurularak tasarlanır. 


 

"Kullanıcı Deneyimi Tasarımı" genellikle "Kullanıcı Arayüzü Tasarımı" ve "Kullanılabilirlik" gibi terimlerle sıkça karıştırılır.  Bununla birlikte, kullanılabilirlik ve kullanıcı arayüzü (UI) tasarımı, UX tasarımının önemli yönleri olsa da, bunların alt kümeleridir - UX tasarımı, çok çeşitli başka alanları da kapsamaktadır. 




 

UX Tasarımı, UI Tasarımının Ötesindedir

 

Bir UX tasarımı; marka, tasarım, kullanılabilirlik ve işlev yönleri dahil olmak üzere bir ürünü edinme ve entegre etme sürecinin tamamıyla ilgilenir. Benzer şekilde, UX tasarımcıları sadece kullanılabilir ürünler yaratmaya odaklanmazlar; zevk, verimlilik ve eğlence gibi kullanıcı deneyiminin diğer yönlerine de odaklanır. Sonuç olarak, iyi bir kullanıcı deneyiminin tek bir tanımı yoktur. İyi bir kullanıcı deneyimi; belirli bir kullanıcının ihtiyaçlarını, ürünü veya hizmeti kullandığı belirli bağlamda karşılayan bir deneyimdir.



 

İyi Bir Kullanıcı Deneyimi için “Neden, Ne ve Nasıl” Soruları Cevaplanmalıdır

 

Bir UX tasarımında, “Ne, Neden ve Nasıl?” sorularının cevabı göz önünde bulundurulmalıdır. 

 

Ne?

İnsanların bir ürün ya da hizmetle neler yapabileceklerini, yani işlevselliğini ele alan sorudur. 

 

Neden?

Kullanıcıların bir ürünü benimseme motivasyonlarını, onunla gerçekleştirmek istedikleri görevleri ve ürün ya da hizmeti satın alacak kişilerin o ürünün kullanımı ile ilişkilendirdiği değerleri ve görüşlerleri içerir. 


 

Nasıl?

Erişilebilirlik ve estetik açıdan tasarımın işlevselliği ile ilgilidir.  

 

UX tasarımcıları, kullanıcıların anlamlı deneyimler oluşturabilecekleri ürünler ve hizmetler yaratmak için bu soruları cevaplandırarak kullanıcı deneyimine uygun hizmetleri ortaya koyar. 



 

UX Tasarımı Kullanıcı Merkezlidir

 

UX tasarımı tüm kullanıcı yolculuğunu kapsadığı için multidisipliner bir alandır.

UX tasarımcıları görsel tasarım, programlama, psikoloji ve etkileşim tasarımı gibi birçok disipline hakim olmalıdır. Kullanıcılar için tasarım yapmak; aynı zamanda erişilebilirlik konusunda daha geniş bir kapsamda çalışmayı ve hatta küçük metinleri okumak gibi birçok potansiyel kullanıcının fiziksel sınırlamalarına uyum sağlamak gerektiği anlamına da gelir. 

 

Bir UX tasarımcısı; kullanıcı araştırması yapmak, marka kişiliğini oluşturmak ve etkileşimli prototipler tasarlamanın yanı sıra tasarımları test etmeyi içerir. UX tasarımcılar, kullanıcıların ihtiyaçlarını tüm tasarım ve geliştirme çabalarının merkezinde bir çalışma sistemine sahiptirler.

 

Kullanıcı merkezli olan bu sistemi web sitesinden mağaza deneyimine kadar markanızın her alanında inşa ederek satışlarınızı yükseltebilir, potansiyel müşterilerinizi gerçek müşterilere dönüştürebilirsiniz. 

 

Yorumlar

Hiç yorum yapılmamış, ilk yorum yapan siz olun

BİZİMLE ÇALIŞ

Hemen bizimle birlikte
mükemmel projeler
oluşturmaya başla!

Proje Başlat Bizimle Çalışmaya Başla