Hemen Ara Biz Sizi Arayalım
izmir reklam ajansı - İzmir Reklam Ajansı, İzmir Büyüme Ajansı, Sosyal Medya Ajansı, Dijital Pazarlama, Eticaret
Ceren Mumcu Sosyal Medya Uzmanı / 21-04-2022 15:31 (2 yıl önce)

Franchise Firmaları için Pazarlama Stratejileri

Geleneksel pazarlamadan dijital pazarlamaya veya pr çalışmalarından ücretli reklamlara franchise veren veya franchisor düzeyinde pazarlamaya nereden başlayacağınız veya ihtiyaçlarınız için en iyi programı nasıl seçeceğiniz konusu, hedeflediğiniz kitle ile doğru orantılıdır.

 

Franchise veren markalar, birbirinden farklı pazarlama sorunları ile karşı karşıyadır. En yaygın sorunları şu şekilde sıralayabiliriz; Tutarlı bir marka kimliğini sürdürülebilir hale getirmek, franchisor olarak franchise’yi  doğru ve tutarlı pazarlama stratejileri ile yönlendirmek, franchise’nin ağızdan ağıza pazarlama (WOM)  sürecini doğru yönlendirebilmek için gerçek bir iletişim veya etkinlik stratejisi kurgulamak. Tüm bu sorunları aşmak, çözümleri planlamak için doğru, dinamik  ve ölçümlenebilir bir pazarlama kurgusu oluşturmanız gerekli.

 

Franchise-Potansiyel Aday Edinme Huninizi Doğru Bir Şekilde Planlayın

 

Bir müşteri adayının franchise sahibi olmasını istemek yeni tanıştığınız biriyle hızlıca etkileşime geçmeyi istemek gibidir, bu gerçekleşmeyecektir. Önce birkaç görüşme gerçekleştirmeniz; gerçek bir bilanço, p&l, hakim olduğunuz sayısal veriler ve operasyonel gücünüz ile  güvene dayalı kişisel bir ilişki geliştirmeniz ve ardından süreci ilerletmeniz gerekir. 

 

ZMOT (Zero Moment of Truth) 

Karar Vermede Sıfır Anını Organize Edin

 

Sadece tüketiciler değil, yatırımcılar da marka yatırımlarına karar verirken dijitalde araştırma eğilimi göstermektedir. Dolayısıyla daha sizinle görüşmeden markanız ile ilgili tüm bültenler, son kullanıcı şikayetleri, google maps yorumları, native sitelerdeki yorumların tümü yatırımcının karar alma mekanizmasında etkili olacaktır. 

 

Agresif Pazarlamadan Vazgeçin, Sayısal Veri Gösterimlerinizi Arttırın

 

Franchise edinim sürecinde agresif bir şekilde kendinizi öven operasyonlardan uzak durun. Yatırımcılar süslü cümlelerden çok verileriniz ile ilgilenecektir. Reçete Maliyetleriniz, Total Gıda Maliyetleri, Personel Maliyetleriniz, İdeal Maliyetler, Gerçekleşen Maliyetler, sayımlar, Kayıp Kaçak Önleme politikalarınız, zayii politikalarınız, genel ve görünmeyen giderlerinizden tutarlı bir şekilde bahsedin. Adayların önüne bölgesel analizler ile ilişkilendirilen simülasyonlar koymaya dikkat edin. 

 

Franchise geliştirme huniniz, markanız hakkında çok az şey bildiğiniz veya hiçbir şey bilmediğiniz bir süreçten başlayarak bir franchise sahibi olma yolunda ilerleyen çoka adımlı bir süreç olmalıdır. Dönüşüm hunileri, bir kişinin tüm huniyi tamamlama olasılığına bağlı olarak tipik olarak üç adıma sahiptir. Her adımı “ToFu, MoFu ve BoFu” veya “Farkındalık, Değerlendirme ve Karar” gibi adlandırmanın çeşitli yolları vardır. Kişi huninizde yaptığınız hedeflemeler sonrası elde ettiğiniz data ne kadar ilgiliyse  franchise sahibi olma olasılıkları o kadar yüksek olur.




 

Veritabanınızı Doğru Modelleyin

 

Franchise veren markaların yaptığı en büyük hatalardan biri de potansiyel adayları doğru bir şekilde segmente edememektir.

 

Franchise adayları, gelir durumu, mail adresi, telefon,  meslek, şehir, daha önceki yatırımları, görüşme frekansı, ilk görüşme tarihi,  görüşme sonucu, ikinci görüşme, ikinci görüşme sonucu, referans kişi tabloları oluşturularak saklanmalıdır. Potansiyel adayın verileri marka ile ilk tanıştığı andan itibaren veritabanına işlenmeye başlanmalıdır. Oluşturulan kpi’ler (Anahtar Performans Göstergesi) sizlere reklam sonuçlarınız olmak üzere, pazarlama stratejileriniz ile ilgili geniş bir alan yaratacaktır. 


 

Yatırım Yolculuğunuzu Uzun Soluklu Planlayın

 

Franchise aday veritabanınız, sizlere sadece mevcut operasyonunuzda değil planladığınız bir çok yatırımda yardımcı olacaktır. İlgili datalara doğru pazarlama enstrümanları ile doğru frekansta yayın yaptığınız takdirde diğer yatırımlarınız için de hazır bir müşteri datanız sizlerle olacaktır.



 

Adaylara Yüksek Frekansta Reklam Gösterin

 

Adaylar veritabanına dahil olduktan sonra “data temelli” pazarlama aksiyonlarına geçilebilir. Aday marka ile ilk tanıştığı andan itibaren marka hakkında birçok mecrada veri araştıracaktır. Bu aşamada Facebook, Instagram, Linkedin

reklamlarınızın sıklığını artırıp adayın karşısına daha çok çıkabilirsiniz. Frekanslar görüşme sonuçlarına göre artırılıp azaltılabilir.


 

Dijital Dünyada Alanınızda Gerçek Bir Otorite Olduğunuzu Anlatın

 

Ürün ve hizmetleriniz hakkında yaptığınız veya yapacağınız yenilikleri bültenler ile dijital basına duyurun. Küçük bütçelerle binlerce web sitesinde haberlerinizi yaptırabilirsiniz. Yeni lansmanını yapacağınız ürünü, sadece sosyal medyada sizinle etkileşen kitleye duyurmanız yetmez, yeni kitlelere de yayın yapmanız gerekir. Mesleğinize kattığınız Know-How’ları sürekli olarak yatırımcılarınıza mail bültenleri ile servis ederken sizin ile ilgili yapılan haberleri referans link olarak ekleyebilirsiniz.



 

Sürekli Raporlama Yapın

 

Tüm pazarlama yolculuğunuzu gelir-gider bütçeleri ve simülasyonlar dışında doğru bir şekilde raporlamanız gerekli. Veritabanı raporlarınızı yüksek sıklıkta inceleyerek reklam stratejilerinizde değişiklikler gerçekleştirebilir,

Doğru adaylara ulaşmak için ipuçları alabilirsiniz. Sonuca gitmeyen görüşmeler ile ilgili olarak; problemin tam olarak nerede olduğu, hangi evrede adayın davranışında değişiklikler olduğu gibi konular ile ilgili bilgi toplayabilirsiniz.


 

Yorumlar

Hiç yorum yapılmamış, ilk yorum yapan siz olun

BİZİMLE ÇALIŞ

Hemen bizimle birlikte
mükemmel projeler
oluşturmaya başla!

Proje Başlat Bizimle Çalışmaya Başla