Hemen Ara Biz Sizi Arayalım
- İzmir Reklam Ajansı, İzmir Büyüme Ajansı, Sosyal Medya Ajansı, Dijital Pazarlama, Eticaret
Şule Yüce 09-06-2022 21:10 (3 yıl önce)

Figma Üzerinde Tasarım Sistemi Oluşturmak

Figma Üzerinde Tasarım Sistemi Oluşturmak

Figma aracı, dijitalde oluşturulan projeler için bulut tabanına sahip bir tasarım aracıdır. Aynı zamanda prototip oluşturulmasını da sağlar. Figma kullanıcılarının bir proje üzerinde ortak çalışabilmelerinin amaçlandığı araç üzerinde tasarım, geliştirme ve prototip oluşturma yapılır.

Figma; web tarayıcısını çalıştırabilen tüm işletim sistemlerinde çalışmaktadır. Bütün platformlar üzerinde çalışan tasarım aracı sayesinde farklı platformlara geçiş sırasında ya da dosya paylaşımında sorun yaşatmaz.

Figma Kullanımı

Bu bulut tabanlı prototip oluşturma aracı, projeler için tasarım yapmayı sizin için kolaylaştırır. Hem kolaylıkla hem de etken bir biçimde size yardımcı olan figma tasarım işlemlerinizi pratik yoldan halledebilmenizi sağlar. Diğer alternatif tasarım araçlarının tüm olanaklarını sağlamasını yanı sıra kendine has özellikleri ile de kullanıcıları mutlu eden bir araç olarak bilinir.

Figma’yı diğer tasarım araçlarından ayıran en önemli özellik, herhangi bir proje söz konusu olduğunda ekibiniz ile üzerinde farklı yerlerde olsanız da çalışmayı yürütebilmenizi sağlaması olarak özetlenebilir. Bulut üzerine yedekleme yapan araç, yedekleme ve çevrim içi kullanım özelliği ile ekip çalışmaları için ideal bir tasarım aracı.

Pratik ara yüzü ve kolay anlaşılabilir komut sistemi ile projeleri ve oluşturulmak istenilen prototipleri kısa süre içerisinde yapmanızı sağlayan figma kullanımı bakımından pratikliği ile de ön plana çıkar. Hem verimli çalışma alanı oluşturması hem de hızlı bir araç olması en sevilen özellikleri arasında.

Figma Tasarım Sistemi Nasıl Oluşturulur?

Figma üzerinde tasarım sistemi oluşturmaya başlarken öncelikle detaylı bir renk paleti yapmak işinize yarayacaktır. Renkler ile; ikonlar, tipografi çalışmaları, gölge vb. tasarım öğeleri elde edilir. Proje renklerinizi henüz belirlemediyseniz bile öncelikle renklerden işe başlamanız önemlidir. Sonrasında renkleri güncellemeniz mümkündür. Ayrıca Batch Styler eklentisi sayesinde sonrasında isterseniz birden fazla stili aynı anda değiştirebilirsiniz.

Renk bölümünde temel öğe olarak tint ve shade oluşumu vardır. manuel şekilde oluşturabilir, dış kaynaktan elde edebilir ya da color compass isimli figma eklentisi ile hızlıca elde edebilirsiniz. Bunu tercih etmek proje hazırlığında size hız kazandıracaktır. Alışıldık 100 vb. sayı sistemlerinin yanında renk kullanım amaçları için etiket yardımı da eklenebilmektedir. Bunlar sayesinde yönlendirilme konusunda ve kullanım konusunda yardım alabilirsiniz.

Tipografi Temeli

Sade fakat kullanışlı ve kaliteli bir tipografi temeli herşeyden önce önerimizdir. Figma diğer benzer araçların aksine hizalama yapılması ve renklendirme ile tanımlandırmayı mecbur bırakmamaktadır. Temiz ve sade bir style seçerek panelinizi yapabilirsiniz. Kullanmak istediğiniz boyut ve boyut varyantları olarak ağırlık oluşumunu seçmek yeterli olacaktır. Ayrıca seçimlerinizi uygulama sırasında değiştirebilmeniz de mümkün.

İsimlendirmeye geldiğimiz zaman; en rahat hissettiğiniz yapıyı, etiketleri ve boyutları seçebilirsiniz. Ya da kendinize has farklı bir isimlendirme yöntemini seçebilirsiniz. Seçiminiz ne olursa olsun yanında farklı font boyutları eklemeniz tavsiyedir.

Figmada İkonlar

İkonları sıfırdan çizerek zaman kaybı yaşamak yerine elinizin hemen altında olan geniş ikon setinden seçim yapabilirsiniz. Nucleo ve streamline başta olmak üzere 10.000’den fazla ikonu içeren ücretli ikon setleri ile projeniz için ihtiyaç duyacağınız her şeye ulaşmanız mümkündür.

İkon yaratımında fazla sayıda layer içermekte olan ikonları flatten seçerek tek bir layer haline getirebilirsiniz. Sahnede bir ikon değişimi yapıldığında yerine gelen ikonu tekrar renklendirme ile zaman harcamanıza gerek kalmaz bu sayede.

Figma Komponent Çalışması

Tasarım oluşturma aşamasında harcanan vaktin çoğu genellikle komponentlere veriliyor. Komponent oluşumu esnasında 2 farklı yaklaşım bulunsa da buton, avatar gibi küçük çaplı elemenler ile işe başlanması. Bu elementleri hazır bulundurduğunuz sürece kompleks yapıda bir komponenti oluştururken hızlıca seçimlerinizi değiştirebilirsiniz.

Buton gibi farklı varyantlara sahip şekilde üretebileceğiniz komponentler için muhakkak bir base olıuşturmalısınız. Base, komponent içinde yer alan komponenttir. Varyantlar bu yöntemle üretildiklerinde base komponent üzerinde bir değişim yaptığınız zaman diğer varyantlar da bu değişikliğe uygulanırlar.

Ek Olarak Tavsiyeler

Figma üzerinde kapsamlı, detaylı ve doğru bir tasarım oluşturmak için auto-layout ve variant özelliklerini bilmeniz işinize büyük ölçüde yarayacaktır. Vakit bulduğunuzda bu özellikleri öğrenmeniz, denemeler yaparak pratiklik kazanmanız işinizin daha hızlı ve güzel sonuçlar vermesini sağlayacaktır. En başta karmaşık gelse de zamanla alışılarak kolaylaşmaktadır.

Vakit az olsa dahi kütüphane dosyanızı düzenli bir şekilde oluşturmalısınız. Dosyayı siz değil, diğer tasarımcılar da kullanacaklar. Düzenli kütüphane dosyası ile çalışma hızınız da veriminiz de artacaktır.

Yorumlar

Hiç yorum yapılmamış, ilk yorum yapan siz olun

BİZİMLE ÇALIŞ

Hemen bizimle birlikte
mükemmel projeler
oluşturmaya başla!

Proje Başlat Bizimle Çalışmaya Başla