Hemen Ara Biz Sizi Arayalım
izmir reklam ajansı - İzmir Reklam Ajansı, İzmir Büyüme Ajansı, Sosyal Medya Ajansı, Dijital Pazarlama, Eticaret
Ceren Mumcu Sosyal Medya Uzmanı / 06-04-2022 19:47 (2 yıl önce)

Dijital Pazarlama Nedir?

Dijital Pazarlama Nedir?

Dijital pazarlama, dijital ortamda ürün ya da hizmetlerinizin tanıtımını kapsayan bir reklam modelidir. İnternet, akıllı telefonlar ve mobil uygulamaların kullanımının artmasıyla birlikte hayatımızın her alanına daha yoğun bir şekilde nüfuz etmesiyle yeni bir pazarlama mecrası olmuştur. 

Dijital pazarlama kanalları arasında internet, arama motoru, sosyal medya, mobil uygulama ve çok daha fazlası vardır. İnternet bağlantısı ile ulaşabildiğimiz her alan reklam ve satış stratejileri için değerlendirebileceğimiz bir platformdur. 

 

Pek çok otoriteye göre dijital pazarlamanın doğuşu, ilk e-postanın gönderildiği 1971 yılına dayanır. İki kişi ya da kurumun iletişime geçebildiği her alan, pazarlama yapmaya müsaittir sonuçta. “Dijital pazarlama” terimi ilk olarak 1990 yılında ortaya çıkarken 1994’te ilk tıklanabilir banner reklamı yayınlandı ve dijital pazarlamanın temelleri böylece atılmış oldu. Üzerinden onlarca yıl geçmesi geç kaldığınız anlamına gelmez. Günümüzde de uygulayacağınız dijital pazarlama stratejileri ile fark yaratabilirsiniz.

Dijital Pazarlama Ne İşe Yarar? 

Bir işletme sahibiyseniz, dijital platfromlarda da satış gelirinizi artırmak ya da  e-ticaret girişimcisi olmak istiyorsanız asıl önemli olan dijital pazarlamanın sizin için  ne işe yarayacağını bilmektir. Dijital pazarlama daha fazla potansiyel müşteriye, daha doğru bir kitleye, daha hızlı ve daha etkili ulaşmak için işe yarayan stratejiler bütünüdür. Dijital pazarlama sayesinde reklam performansınızı net değerlerle ölçebilir, doğrudan spesifik bir kitleye hitap edilebilir ve potansiyel müşterilerinizle karşılıklı iletişim kurabilirsiniz.

Dijital pazarlamanın en ayırt edici özelliği ise reklam sonuçlarınızın kolayca ve net bir şekilde ölçülebilir olmasıdır. Reklam harcamanızı nereye yaptığınızı ve yararlılığını en yalın haliyle test edebiliyor olmanız çok büyük bir avantajdır. Örnek olarak Tüik’in yaptığı araştırmaya göre; 2020 yılında 16 - 74 yaş arasındaki bireylerin internet kullanım oranının y’a, evden internete erişim imkânının ise ?,7’ye ulaşması, dijital pazarlamanın ne işe yarayabileceği hakkında işletmenize çok net fikirler verebilir.

Dijital Pazarlama ile Geleneksel Pazarlama Arasındaki Fark Nedir?

Pazarlama stratejileri büyük bir okyanusa benzetilebilir. Günümüzde bile daha önce pek kullanılmamış stratejiler oluşmaktadır ve her geçen gün yeni bir pazarlama yöntemi ile karşılaşıyoruz. Aslında bu yeni stratejilerin büyük çoğunluğu, mevcut dijital pazarlama tekniklerinin türevleri olarak karşımıza çıkar. Bu nedenle pazarlama tekniklerini geleneksel ve dijital olarak iki ana gruba ayırabiliriz. Dijital ve geleneksel pazarlamayı birbirinden ayıran önemli özellikleri başlık başlık inceleyelim. 

  • Maliyet

Geleneksel pazarlama denince aklımıza ilk gelen kanallar televizyon, açıkhava, gazete ve radyolar geliyor. Özellikle televizyon ve açık hava gibi mecralarda yer ve zaman zaman satın oldukça yüksek maliyetlerle gerçekleşiyor. Ayrıca televizyon, sinema gibi reklam vermek istediğiniz ekranlarda reklamın bütçelendirme kısmına prodüksiyon da dahil olunca maliyetler işletmeler için artarak devam ediyor. Dijital pazarlamada ise yer ve zaman satın almak televizyon gibi geleneksel reklam mecralarına oranla çok daha uygun fiyatlıdır. Üstelik prodüksiyon için yapacağınız harcamalarda yine aynı oranda çok daha uygun bir maliyetle gerçekleşebilir. 

  • Zaman ve Süreklilik

Geleneksel pazarlama yöntemleri ile yapacağınız reklamlar, belirli zaman dilimlerinde tüketiciye gösterilir ve potansiyel müşterileriniz o zaman dilimlerinde sizin reklamlarınızı görmeyebilir. Süreklilik sağlamak zor olduğu için marka bilinirliğinin artışı da yavaş olur. Dijitalde böyle bir durum söz konusu değildir. Dijital pazarlama ile reklamlarınız 7/24 yayında olur. Viral olacak bir reklam ise marka bilinirliğinizi hızlıca artırabilir.

  • İletişim ve Etkileşim

 

Geleneksel pazarlamanın en büyük dezavantajlarından biri de hedef kitleniz ile tek yönlü bir iletişim yönetiyor olmanızdır. Reklamlarınıza verilen gerçek tepkileri ve günün sonunda satın alma davranışına olan yaklaşımlarını ölçmeniz kolya olmaz. Ürün veya hizmetiniz ile ilgili bir problem yaşayan müşterinizden reaksiyonları anında alamaz ve hızlı hareket edemezsiniz. Dijital medyada markanızın web sitesi ya da varlık gösterdiğiniz sosyal medya kanallarının beğenme yorum yapma özellikleri aracılığı ile hedef kitlenizin reklamlarınıza verdiği reaksiyonlarına kolayca erişebilirsiniz. 

  • Performans Analizi

Dijital reklamların ölçülebilir olması önemli bir avantajdır. Geleneksel reklamların ne kadar görüntülendiği bile net bir şekilde bilinemezken dijital reklamların görüntülenme ve tıklanma sayıları net bir şekilde görülebilir. Ayrıca bir ürün satışı söz konusuysa, kaç kişinin reklama tıklayarak o ürünü aldığını bile ölçebilirsiniz.

  • Hedef Kitle Erişimi

Şans faktörüne geleneksel pazarlamada daha çok ihtiyaç duyarsınız. Çünkü reklamlarınız gösterildiğine onu görenler bazen potansiyel müşterileriniz olmayabilir. Dijital pazarlamada ise reklamlarınızın kime gösterileceğini ayarlama şansınız vardır. Böylece ürün ve hizmetleriniz ile ilgilenen kişilere doğrudan ulaşabilirsiniz. 

Dijital pazarlamanın özgür dünyası her geçen gün yeni bir kapı açar. Dolayısıyla inovatif dijital pazarlama yöntemleri ile az maliyet ve çok fonksiyonla işinize doğru yatırımlar yapabilir ve hızla büyüyebilirsiniz. Doğru metrikler ve doğru pazarlama stratejileri ile gücünüze güç katmak ve satış gelirlerinizi artırmak istiyorsanız Smartmetrics’in size uygun hazırlayacağı dijital pazarlama kampanyalarından yararlanabilirsiniz. 

Dijital pazarlamanın çeşitleri ve bu pazarlama yöntemleri hakkında detaylı anlatım yapacağımız yazımız bir sonraki blogumuzda yer alacaktır.

Yorumlar

Hiç yorum yapılmamış, ilk yorum yapan siz olun

BİZİMLE ÇALIŞ

Hemen bizimle birlikte
mükemmel projeler
oluşturmaya başla!

Proje Başlat Bizimle Çalışmaya Başla