Hemen Ara Biz Sizi Arayalım
Dijital Pazarlama - İzmir Reklam Ajansı, İzmir Büyüme Ajansı, Sosyal Medya Ajansı, Dijital Pazarlama, Eticaret
Ceren Mumcu Sosyal Medya Uzmanı / 15-03-2022 06:14 (3 yıl önce)

Dijital Pazarlama: E Posta Pazarlamada Yapay Zeka Dönemi

Dijital Pazarlama: E Posta Pazarlamada Yapay Zeka Dönemi

E-posta göndermek, doğrudan yaklaşımı ve uygun maliyetli metodolojisi nedeniyle dijital pazarlamanın ayrılmaz bir parçası olmuştur.

İzlediğimiz bilim kurgu filmlerinden yapay zekayı tanıyarak hayatımıza etkilerini zamanla görmeye başladık. İzlediklerimiz henüz yakın gelecekte olmaktan çok uzak, ancak bu tür ilerlemelerin gerçekten elde edilmesi şaşırtıcı olmaz.

Dijital pazarlama alanında, özellikle e-posta pazarlaması söz konusu olduğunda, yapay zeka çok önemli bir rol oynamaktadır. Yapay zekanın yardımıyla e-posta pazarlaması her zamankinden daha güçlü bir konumda. Yapay zeka destekli çözümler, e-posta pazarlamasının dönüşmesine büyük katkılar sağlamıştır. Veri analizinde, müşteri kişiselleştirmesinde ve uygun maliyetli kampanya stratejilerinin tasarımında önemli bir rol oynamıştır. Pazarlamacılar, e-posta pazarlama stratejilerini yükseltmek ve bu rekabetçi pazarda bir adım önde olmak için yapay zekayı öğrenerek şirketlerinin hedefine, hedef kitle türüne ve bütçesine göre yapay zekayı kullanabilmektedirler.

Yapay zeka, daha iyi sonuçlar için pazarlama stratejisine destek sağlar. Bir pazarlamacı olarak, doğru hedef kitlede yankı uyandırmak, kişiselleştirme, otomasyon ve veri analizi dahil olmak üzere daha yüksek dönüşümler elde etmek için çeşitli avantajlar sağlamıştır. Şimdi bu kolaylıkları 6 başlık halinde inceleyelim.

1- Otomasyonun Kolaylığı

Yapay zeka destekli sistemler, müşteri verileri tarafından yönlendirilen ve birinin müşteri yolculuğunda hangi aşamada olduğuna bağlı olarak otomatikleştirilmiş veya damla kampanyaları oluşturmayı mümkün kılar. Teknoloji; potansiyel müşterilerinizi beslemek için tasarlanmış otomatik kampanyalar oluşturmak için geçmişteki satın almaları, ilgi alanlarını ve göz atma davranışlarını kullanır.

2- Akıllı Kişiselleştirme

En başarılı e-posta pazarlama kampanyalarından bazıları makine tarafından oluşturulmaktan ziyade, insanlar tarafından kişisel olarak yazılmış gibi görünen e-postalar oluşturmaya odaklanmıştır. Yapay zeka teknolojisi tüketici davranışını analiz etmeye ve veriye dayalı içgörüler oluşturmak için ilgi alanlarını incelemeye yardımcı olur. Bu, bireysel abonelerinizin her biri için özel olarak hazırlanmış özelleştirilmiş e- postalar oluşturmanızı mümkün kılar.

3- Big Data’nın Rolü

Bir e-posta pazarlama kampanyasının hem kişiselleştirilmesi hem de otomasyonu, Big Data yardımı olmadan mümkün olmazdı. Bu tür bir konseptle uğraşmak için büyük bir şirket olmanıza gerek yok, özellikle de abonelerinizi daha kişiselleştirilmiş e-postalar oluşturmak için bölümlere ayırmaya çalışıyorsanız.

E-posta pazarlamanın her zamankinden daha yaygın hale gelmesiyle e-postalarınızı abonenizin zamanına layık hale getirmek günlük olarak çok miktarda e-posta aldıkları için daha da zorlaşıyor. Ancak büyük verilerin yardımıyla gürültüden sıyrılma şansınız olacaktır.

Büyük veri kümelerinin analizi, gelecekte aboneleri toplu jenerik e-postalarla bombardıman etmekten kaçınmanıza yardımcı olabilir. Odak noktanız kişiselleştirme ve benzersiz içerikle diğer pazarlamacılardan günlük olarak yaşadıkları tüm karmaşanın arasından sıyrılabileceksiniz.

4- Makine Öğreniminin Önemi

Hem kişiselleştirme hem de alaka düzeyi, e-posta pazarlamacıları için giderek daha önemli hale geldiğinden makine öğrenimi, segmentasyon, zamanlama ve metin yazarlığına uygulanmasıyla istikrarlı bir şekilde önemli bir rol oynuyor.

5- E-posta Zamanlamanın Önemi

Abonelerinize sık sık e-posta göndermek abonelikten çıkma olasılıklarını artırır. Ancak çok az gönderirseniz rekabetin sizi geçmesi riskiyle karşı karşıya kalırsınız. Yapay zeka denklemdeki varsayımları ortadan kaldırır ve abonelerinizin etkinlik geçmişine göre otomatik olarak e-posta göndermek için doğru zamanları belirler.

6- Yeni Segmentler Keşfetmek

Makine öğrenimi, pazarlamacıların abonelerini yalnızca yaş, konum ve satın alma geçmişi gibi temel bilgilere değil aynı zamanda belirli davranışsal sinyallere göre gruplandırmasına yardımcı olur. Bu ince davranış kalıpları güncellenmiş ve özelleştirilmiş kampanyalarla tedavi edilebilecek yeni ve farklı pazarlama segmentlerine dönüştürülebilir.

Yorumlar

Hiç yorum yapılmamış, ilk yorum yapan siz olun

BİZİMLE ÇALIŞ

Hemen bizimle birlikte
mükemmel projeler
oluşturmaya başla!

Proje Başlat Bizimle Çalışmaya Başla