Hemen Ara Biz Sizi Arayalım
izmir reklam ajansı - İzmir Reklam Ajansı, İzmir Büyüme Ajansı, Sosyal Medya Ajansı, Dijital Pazarlama, Eticaret
Ceren Mumcu Sosyal Medya Uzmanı / 10-05-2022 09:26 (2 yıl önce)

“Omnichannel” Çok Kanallı Pazarlama Nedir?

 

Çok kanallı pazarlama, markanızın müşterilerinizle birden fazla çevrimiçi (web sitesi, uygulama, sosyal medya, e-posta, SMS, WhatsApp) ve çevrimdışı (perakende mağaza, etkinlikler, çağrı merkezi) kanalda deneyim oluşturabileceği alanlar yaratmayı ifade eder.

“Pozitif” ve “kesintisiz” kelimeleri bu pazarlama stratejisi için çok önemlidir. Çünkü müşterilerin g'si kayıp nedeni olarak kötü müşteri deneyimini belirtmektedir. Bu nedenle, müşteri kazanmak ve elde tutmak istiyorsanız çok kanallı pazarlama stratejinizi ciddiye almanız ve müşterilerinize satın alma serüveni boyunca olumlu bir deneyim sunmak için bu stratejiyi güçlendirmeniz önemlidir.

 

Çok Kanallı Pazarlama Neden Önemli?
 

Çok kanallı pazarlama önemlidir çünkü; müşteri için yaşam döngüsünün her aşamasında olumlu bir deneyim yaratmanıza, müşteri kaybını azaltmanıza ve markanız için olumlu bir itibar oluşturmanıza yardımcı olur. 

 

Bir örnek ele alalım: Düşünün ki akşam işten çıktınız ve çok açsınız. Hızlı bir şekilde yemek yemek istiyorsunuz. Sevdiğiniz bir pizzacıdan pizza almak için ya evden sipariş vereceksiniz ve uzun süre bekleyeceksiniz ya da yoldan alıp geçeceksiniz ve bu da uzun bir bekleme sürecini yineliyor. Oysa ki yolda giderken sipariş verebilme şansınız olsaydı ve siz gitmeden pizzanız hazır olsaydı ve onu hızlıca alıp açlığınızı giderebilseydiniz gibi düşünceler aklınızda dolanırken Dominos’un aslında tam da istediğiniz şeyi size verdiğini anımsadınız. Sevdiğiniz pizzayı mağazaya gitmeden sipariş verip hatta online olarak ödemenizi yapıp pizzanızı en taze, en sıcak ve en hızlı şekilde almış oldunuz. Dominos böylece sadece müşteri deneyimini geliştirmekle kalmadı aynı zamanda çok kanallı teknolojik araçlar ile de gelirini katlayarak artırmış oldu. 

 

Mükemmel bir Çok Kanallı Pazarlama Deneyimi Nasıl Oluşturulur?
 

Mükemmel bir "Çok Kanallı Pazarlama Deneyimi" oluşturmak için müşterinizi derinlemesine anlamakla başlamalısınız. Müşterinizi derinlemesine anlamak; müşterilerinizin alışveriş yapmak için sıklıkla kullandıkları platform türlerini, satın alma davranışlarını, alışveriş yaparken karşılaştıkları zorlukları, her temas noktasında markayla nasıl etkileşime girdiklerini ve alışveriş yapmak için kullandıkları cihazları yakından gözlemlemek anlamına gelir. Bu veriler, doğru temas noktalarını belirlemenize ve müşterileriniz için kusursuz ve kişiye özel bir deneyim oluşturmanızı sağlayacaktır. Dolayısıyla satışlarınızı güçlendirmeye, marka sadakatini geliştirmeye ve ayrıca müşterilerin karşılaştığı ortak sorunları belirlemenize, onlar için uygun bir çözüm oluşturmanıza de yardımcı olacaktır. 

 

Mükemmel Bir Çok Kanallı Pazarlama Stratejisi Oluşturmak İçin…


 

  • Müşterilerinizin deneyimlerini planlayın. 

Onların tüm kanallardaki davranışlarını anlayın ve deneyimin tüm temas noktalarında nasıl akmasını istediğinize dair ayrıntılı bir plan oluşturun.
 

  • Stratejinizi bir data temeli üzerine kurun.
    CRM verilerinin ve müşterinin çevrimiçi arama davranışının yardımıyla, müşterilerinizin çevrimiçi olarak davranış şekillerini bilerek ve bu bilgilere göre zorluklarını ele alarak yeni bir çözüm yaratabilirsiniz. Hatta verileri doğru şekilde kullanarak karmaşayı azaltabilirsiniz.
     
  • Kullanıcıları kategorilere ayırın ve serüveni kişiselleştirin.

Verileri analiz ettikten sonra, ortak davranış kalıplarına göre kullanıcıları kolayca farklı kategorilere ayırabilirsiniz. Bu, her müşteri türü için kişiselleştirilmiş yolculuklar oluşturmanıza yardımcı olacaktır.
 

  • İletişim ortamını doğru belirleyin.

Çok kanallı bir pazarlama stratejisinin en önemli kısmı iletişim kurduğunuz araçlar veya ortamdır. Yanlış zamanda yanlış hedef kitleye yanlış mesajı göndermek, müşterilerinizi sizinle etkileşim kurmaktan caydırır. Mesajınızın içeriğinin kullanıcıyla alakalı olduğundan emin olun ve mesajı kullanıcıya en aktif oldukları ve kanalda en çok etkileşimde bulundukları zamanda gönderin.
 

  • Doğru pazarlama otomasyon araçlarını seçin.

Stratejinizi kavramsallaştırma anından uygulamaya kadar doğru şekilde uygulamak için doğru pazarlama araçlarını kullanın. Doğru olanı seçmeden önce kapsamlı bir analiz yapın.
 

  • Kuruluşunuzu “müşteri odaklı” yapın.

Çalışanlarınızın da müşterilerinizle doğru ve tutarlı bir iletişim kurmasını sağlayın, buna yönelik çalışanlarınıza eğitimler verin. Müşterilerinizle gerçekleştrieceğiniz iyi bir iletişim deneyimi, stratejiniz ve pazarlama amacınıza büyük katkı sağlayacaktır. 

Yorumlar

Hiç yorum yapılmamış, ilk yorum yapan siz olun

BİZİMLE ÇALIŞ

Hemen bizimle birlikte
mükemmel projeler
oluşturmaya başla!

Proje Başlat Bizimle Çalışmaya Başla